Hei!
Jeg har tenkt å kjøpe og installere en "pull-up bar" i en trapp mellom to gipsvegger her hjemme.
Altså ikke i en dørkarm som man ofte gjør.
En slik en: https://mikkaofsweden.se/collections/all/products/havracke-i-tra-dragstang
Den ser ut til å festes med to skruer på hver side og belastningen blir jo rett ned, og jeg tenker at der bør jo gips være som sterkest sammenlignet med trekk utover?
Jeg tenkte meg to mollyplugger. Tror dere at det kan fungere?
Jeg tror at det er metallstendere her hjemme og jeg lurer da også om det er bedre å skru i dem?
Eller er metallstendere svakere?
Hva tror dere?
Jeg har tenkt å kjøpe og installere en "pull-up bar" i en trapp mellom to gipsvegger her hjemme.
En slik en: https://mikkaofsweden.se/collections/all/products/havracke-i-tra-dragstang
Den ser ut til å festes med to skruer på hver side og belastningen blir jo rett ned, og jeg tenker at der bør jo gips være som sterkest sammenlignet med trekk utover?
Jeg tror at det er metallstendere her hjemme og jeg lurer da også om det er bedre å skru i dem?
Hva tror dere?
Selv om belastningen er mest vertikal, vil det være dynamiske krefter når du rykker/drar deg oppover og slipper ned kroppen. Så sitter den ene skruen nær den andre, så det blir ikke så mye gipsvegg som skal tåle de kreftene. Kan du sette skruene i en stålregel så er det mulig det fungerer, det gjelder bare å finne en god skrue med ordentlige gjenger som biter i stålet.
Ville satt en planke på hver side som går helt ned i gulvet. Så feste stangen i dem.A Andreascanr skrev:Hei!
En slik her: [lenke]
Den virker å festes med to skruer på hver side og belastningen blir jo rett ned og jeg tenker at der bør jo gips være som sterkest sammenlignet med drag utover?
Jeg tror det er metallstendere her hjemme og jeg lurer da også på om det er bedre å skru i dem?
Hva tror dere?
Haha - ja, de pleier å være litt kinkige...A Andreascanr skrev:
Litt som finansutvalget som ikke i det hele tatt ser behovet av et månedlig, vel tilmålt budsjett for verktøyskjøp... men insisterer på at det er mye viktigere å kjøpe blomster, frø og jord... 🙄
Plattjern synes betydelig mindre men gir i alle fall betydelig flere festepunkter. Maler du dem i samme farge som veggen så synes det knapt.
Horisontalt mellom to stendere og deretter noen Molly mellom det inkludert i monteringshullene.
Horisontalt mellom to stendere og deretter noen Molly mellom det inkludert i monteringshullene.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
företag som bara monterar
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Montera badrumsskåp på metallskena som bara är skruvad på höger halva?
Badrum -
Hur demontera skjutbara altandörrar?
Altan & Uteplats -
montera bärläktsteg från jem och fix
Tak & Vind -
Feste pull-up baren på veggen
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi