Har fått hjelp til å legge et laminatgulv i min leilighet, jeg skulle ta meg av å legge trekantlistene selv. HVORDAN skal jeg gjøre her? Takk for all hjelp jeg kan få! Se bilde nedenfor.
Nja, enten sager man jo av foder og karm og legger inn gulvet under eller så sager man pent med stikksag i gulvet når man legger. Litt vanskelig å redde det nå uten at det ser amatørmessig ut.
Jaja, alt kan vel gjøres mer eller mindre bra og dette var nok ikke den beste løsningen. Men nå er det som det er...
Du kommer sikkert til å få et antall forslag på hvordan du skal løse dette; noen gode, andre mindre gode — det er sånn det er på et forum.
Noe eller noen av forslagene er løsningen på ditt problem. Jeg tror at du kommer til å få hjelp.
Dessverre er det kanskje ikke fra meg, som lekman er dette ingen hverdagslig oppgave for meg, men jeg skal likevel (siden dette er et forum og også amatører får ytre seg ) komme med noen spontane tanker:
1: legg kvartslisten som en ramme rundt karmen (jeg antar at listen da dekker hullene i gulvet) og fyll rommet mellom list og karm (altså innenfor "rammen" som listen danner) med latexfog eller sparkel og mal fyllingen som karmen. Udda løsning? Javisst, men nå skal vi jo prøve å redde majonessen som har skilt seg og gjestene sitter ved bordet...
2: samme som forrige men arranger i tillegg listen så at hjørnene ikke er 90 grader, men "stumpe" (ber om unnskyldning, jeg er en fullstendig idiot når det kommer til å forklare hvordan jeg tenker. Noe som kanskje skyldes hvordan jeg tenker...) slik at hullene i gulvet dekkes. Som tidligere fyll rammen innover mot karmen.
3: fyll hulrommene med små laminatbiter som du limer mot kantene på det lagte gulvet, sett kvartlistene som du tenkte fra starten og glem det hele. Klart, små skjøter men hvem leter etter dem?
Lykke til, jeg tror det kan løse seg (selv uten mine betraktninger)!
//Ronnie
Du kan prøve å sette en ny smyg utenpå den eksisterende og sette et klakkfoder med klakken mot veggen så kanskje du kan skjule det der. Kvartstav ser dritt ut uansett hvordan du setter den. Ellers er det jo som Stefan N skriver, men det er jo sent nå når gulvet ligger.
Jeg er enig med forrige taler, kan du ikke ta opp og gjøre om? Trekantlist tror jeg ikke hjelper noe som det er nå. Hvis det ikke gikk å ta opp, ville jeg nok puslet inn små laminatbiter og gjort mitt beste for å glemme det.