Eller montere to ekstra lag gips på veggen.

• Liker
Fox Lane og 1 annen
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Eller montere to ekstra lag gips på veggen.
Har jeg også tenkt på, men det blir jo feil lenger bort på veggen der gipsen plutselig stikker utenfor en masse. Veggen og lecablokkene følger dessverre ikke hverandre hele veggen. Kanten blir mindre og mindre for å etter 7-8 meter være jevns med hverandre.

• Wow
Fox Lane
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Det finnes jo vinkelslipere som er laget for vanskelige rom som med en klinge for leca i prinsippet vil gjøre at du kan kappe langs veggen. En inspirasjon fra Metabo nedenfor.
[bild]
Og egentlig for å nevne det, men absolutt ikke anbefale det så finnes det jo ekstreme varianter av trykkluftdrevne vinkelslipere med en lang aksel som man selvfølgelig kan montere en diamantklinge, men risikoen for å havne i følgende tråd kan være betydelig på [lenke]
Men det er jo akkurat en sånn vinkelsliper/kapp jeg leter etter men ikke funnet på Bauhaus, K-rauta med flere. Det vil si med en kappeskive som kan legges tett inntil overflaten uten at senterbolt og låsemekanisme bygger ut.

Du får kjøre med en sånn plate, men regn med at det blir litt skittent...

Gul diamantslipeskive med segmenter, brukt til sliping av betong og stein.

useless useless skrev:
Du får kjøre med en sånn her skive, men regn med at det blir litt skittent...

[bilde]
Jepp, det var en sånn diamantklinge jeg begynte å bruke, men det blir ekkelt støvete og skittent samt vanskelig å få det jevnt. Så jeg vil unngå den, ellers må jeg tømme hele garasjen.

useless useless skrev:
litt skittent...
Årets underdrivelse.

• Liker
KjellTimell og 2 andre
  • Laddar…
C ChrisCornell skrev:
Ja, det var en slik diamantrondell jeg begynte å bruke, men det blir ekkelt støvete og skittent samt vanskelig å få det jevnt. Så jeg vil unngå den, ellers må jeg tømme hele garasjen.
Tror du er tilbake på øks alt flatt jern på borhammer hvis du ikke skal få støv overalt. Vannkjølt er utelukket hvis du ikke skal få trykke inn fukt i veggen/sylla. Alt som roterer vil kreve tømming av garasje eller inneslutning.

M myrstack skrev:
Tror du er tilbake på øks eller flatt jern på borhammer hvis du ikke skal få støv overalt. Vannkjølt er utelukket om du ikke skal presse inn fukt i veggen/syllen. Alt som roterer vil kreve tømming av garasjen eller innkapsling.
Min forhåpning er noen type kappskive som gjør "rene snitt" så jeg slipper verste støvet :)

Jeg tror at det er både raskest, enklest og billigst å lekte ut på veggen så den blir tykkere og dekker lecan

F fribygg skrev:
Jeg tror at det er både raskest, enklest og billigst å sala på veggen så den blir tykkere og dekker lecan
Sala?

C ChrisCornell skrev:
Sala?
Bygg på veggen(sala), med tynn lekter/remsa av osb og en ny gipsplate(eller doble plater) så den nye overflaten dekker lecasokkelen.

F fribygg skrev:
Bygg på veggen(stue) , med tynn lekt/remse av osb og en ny gipsskive(eller doble plater) så den nye overflaten dekker lecasokkelen.
Aha!
Tanken har slått meg, men vegg og lecablokk er ikke rette i forhold til hverandre hele veien, dessverre. Også litt rotete med alle doseringshull og uttak på veggen, selv om det går å fikse.

Nærmest til hånd ligger nå å kjøre med innfelt kapskive til tross for at jeg ikke kommer helt dikt av mot veggen.

C ChrisCornell skrev:
men vegg og lecablokk er ikke rette i forhold til hverandre hele veien
Det er derfor jeg foreslår å legge inn ekstra avstandsstykker på veggen i stedet for bare å sette opp doble plater, noe som sannsynligvis er aller raskest.

F fribygg skrev:
Det er derfor jeg foreslår å sala på veggen i stedet for å bare slå på doble plater, noe som sannsynligvis er aller raskest.
Ah, du tenker så. Fy søren det var ikke dumt. Takk(y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.