5.368 lest ·
28 svar
5k lest
28 svar
Hvordan kappe lecablokker som ikke kan sages tradisjonelt?
Har jeg også tenkt på, men det blir jo feil lenger bort på veggen der gipsen plutselig stikker utenfor en masse. Veggen og lecablokkene følger dessverre ikke hverandre hele veggen. Kanten blir mindre og mindre for å etter 7-8 meter være jevns med hverandre.G Gabbe1 skrev:
Men det er jo akkurat en sånn vinkelsliper/kapp jeg leter etter men ikke funnet på Bauhaus, K-rauta med flere. Det vil si med en kappeskive som kan legges tett inntil overflaten uten at senterbolt og låsemekanisme bygger ut.M myrstack skrev:Det finnes jo vinkelslipere som er laget for vanskelige rom som med en klinge for leca i prinsippet vil gjøre at du kan kappe langs veggen. En inspirasjon fra Metabo nedenfor.
[bild]
Og egentlig for å nevne det, men absolutt ikke anbefale det så finnes det jo ekstreme varianter av trykkluftdrevne vinkelslipere med en lang aksel som man selvfølgelig kan montere en diamantklinge, men risikoen for å havne i følgende tråd kan være betydelig på [lenke]
Tror du er tilbake på øks alt flatt jern på borhammer hvis du ikke skal få støv overalt. Vannkjølt er utelukket hvis du ikke skal få trykke inn fukt i veggen/sylla. Alt som roterer vil kreve tømming av garasje eller inneslutning.C ChrisCornell skrev:
Min forhåpning er noen type kappskive som gjør "rene snitt" så jeg slipper verste støvetM myrstack skrev:
Aha!F fribygg skrev:
Tanken har slått meg, men vegg og lecablokk er ikke rette i forhold til hverandre hele veien, dessverre. Også litt rotete med alle doseringshull og uttak på veggen, selv om det går å fikse.
Nærmest til hånd ligger nå å kjøre med innfelt kapskive til tross for at jeg ikke kommer helt dikt av mot veggen.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Varför får jag inte ut full kapacitet!? -500MBPS
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Omvandla externmotor till internmotor i kökskåpa?
Ventilation -
Byta motorkondensator. Hittar inte exakt samma kapacitans.
El -
Den behöver inte ha kapacitet att värma hela huset.
Värme allmänt -
Solceller för att kapa ohygglig elnätsavgift på vintern under dagtid
Solceller, Solfångare, Solenergi