Vi har nettopp kjøpt et hus og pusser opp for fullt. Vi er ikke spesielt erfarne, men ønsker å lære. På hele overetasjen har tidligere eiere lagt gulv uten å fjerne tidligere gulvlister. Gulvlisten er altså på samme nivå som gulvet som ligger under. For å dekke skjøten mellom gulv og list har de lagt kvartstav. Kvartstaven og listen er dessuten i forskjellige farger. Etter min mening er det stygt. Har dere noen tips på hvordan vi kan gjøre det for å få det til å se fint ut? Det eneste jeg har kommet på er å male begge i samme farge for å få en form for helhet. Har dere noen andre tips på hvordan vi kan få det penere? Jeg har dessverre ingen bedre bilder akkurat nå, men kan ordne på søndag eller mandag.

• Grå vegg med lys stikkontakt, trekantet listverk i forskjellige farger langs gulvet av tre. Veggskap delvis synlig til venstre.
  • Grå vegg med en sort gulvlampe og treparkett. En hvit dør med karm. Kvartstav mellom gulv og list synlig. Rommet er under renovering.
Slipe og male som du er inne på er n8g løsningen.
Et alternativ er å finne nye dype lister som dekker sprekken, men trolig trenger de å være skikkelig dype og passer kanskje ikke helheten.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.