E
Vi holder på å isolere om veggene hjemme på kjøkken og spiserom, men hvordan gjør vi med dører og vinduer for å få en pen overgang mellom vegg og karm/list? Noen som har bilder av noen løsninger? :)

Mener du ut- eller innvendig?

Milkshaken
Tror du mener utvendig.
isf: Flytt dører og vinduer til normal standard så ordner det seg selv.

Tror du mener innvendig.
isf: La dører og vinduer være på eksisterende plass og sett en smygskive i smygen som oppstår, gjerne i lys farge som hvit eller lys lysgrå. så ordner lister og fôr seg selv.

E
Ja, jeg mener innvendig. Glemte å skrive det.
Men å sette en smygskive, blir det mindre "vindu" eller hvordan mener du? Ingen bra bilde du kan vise på? :D

Milkshaken
Trenger ikke bli mindre vindu, alt avhenger jo av hvilken mål du gir smygen.
Selvfølgelig kan det "krype typ, 13 mm på hver side avhengig av skivetykkelse, men du kan ta et bilde så vi får se hvordan du har tenkt å gå fram.
Dette kan jo gjøres på forskjellige måter liksom. og jeg har ingen bra bilde å legge opp..

om du tar et bilde av hvordan det ser ut og hvordan dere har tenkt å etterisolere så.
kan tenkes at det holder med en tynn masonittplate å legge som smygplate, eller kanskje en MDF plate. ja som du forstår er jo forutsetningene akkurat som det viset dere gjør jobben på.

Er det slik at dere ikke har begynt ennå, så foreslår jeg at dere improviserer dere frem.

E
Takk, takk for tips og råd. :D :D :D

Milkshaken
Så kan det se ut ja. veldig bra bilder, men det jeg skrev gjelder fortsatt at man må improvisere når man er der...

Lykke til elektra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.