Har et ca 4x25 meter stort vannhull på tomten som jeg på grunn av småbarn skulle trenge å dekke til.

Begrenset økonomi så en billig løsning snarere enn en estetisk løsning er prioritert.

Det er berg direkte under marken så innfesting i jord er ikke mulig.

Jeg heller mot å bore hull langs steinbruddet, feste stolper og dra hønsenetting rundt. Hva bør man ha for stolpeavstand for hønsenetting? Noen andre ideer som noen får av å se på bildet?

Liten vannkilde i skog, omgitt av trær og vegetasjon. Vannet reflekterer himmelen og skaper en rolig scene i naturen.

• Liker
annfru
  • Laddar…
Jeg får flere ideer som ikke har noe med inngjerding å gjøre. :rofl:
Men for inngjerding tror jeg du selv er inne på riktig spor. Det er nok vanskelig å komme billigere og enklere unna enn hønsenetting på stolper. Du kan jo muligens utnytte trærne som står der også men det er vel alt. (y)

• Liker
H_kan@88 og 3 andre
  • Laddar…
Kan man ikke legge over typ poolduk som festes ordentlig? Dammen er jo kjempelekker.

• Liker
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Strandsonen forbyr å fylle igjen og dekke over, og egentlig også å inngjerde, om jeg har forstått riktig. Men ikke gøy å ha på tomten hvis du har småbarn.

Jeg ville nok vurdert å sette opp et gjerde slik at hele den delen av tomten ble avgrenset, og sette opp en barnesikker port.

• Liker
Lundbergskan og 4 andre
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Jeg får flere ideer som ikke har noe å gjøre med inngjerding. :rofl:
Men for inngjerding tror jeg du selv er inne på riktig spor. Det er nok vanskelig å komme billigere og enklere unna enn hønsenetting på stolper. Du kan jo muligens utnytte trærne som står der også men det er vel alt. (y)
Utnytte trærne hadde jeg ikke tenkt på, bra tips! Det får nok bli det, i kombinasjon med litt stolper da

Fadai
Og fordelen er at gjerdet er lett å fjerne når ungene blir eldre.

• Liker
Duttarmajster og 3 andre
  • Laddar…
Er det et gammelt gruvehull? I så fall kan du få hjelp med å gjerde det inn fra fylkesmannen.

https://www.sgu.se/bergsstaten/gruvor/om-gamla-gruvhal/

Praksis her omkring (Uppland) pleier nå å være grønt Gunnebo-gjerde på stålstolper, over en meter høyt. Tidligere var det vanlig med typen "viltgjerde", men barn kommer seg lett under det.

• Liker
EvertL og 4 andre
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Er det et gammelt gruvehull? I så fall kan du få hjelp med å gjerde det inn fra fylkesmannen.

[lenke]

Praxis her omkring (uppland) pleier nå å være grønt gunnebogjerde på stålstolper, litt over meteren høyt. Før var det vanlig med type "viltgjerde", men barn kan lett komme seg under.
PNO PNO skrev:

[lenke]

Praxis her omkring (uppland) pleier nå å være grønt gunnebogjerde på stålstolper, litt over meteren høyt. Før var det vanlig med type "viltgjerde", men barn kan lett komme seg under.
Bra tips! Skal legge det på minnet om jeg skulle ønske en permanent løsning i fremtiden. Men det er en så fin del av tomten at jeg bare ville hatt det inngjerdet midlertidig så lenge det finnes barn i nærheten.

• Liker
AndersPS
  • Laddar…
Sett ikke gjerdet for nært. Falleri man uti, bør man kunne komme seg opp uten at et gjerde er i veien.

• Liker
Maria T og 4 andre
  • Laddar…
Z ZeroKnowledge skrev:
Bra tips! Skal legge det på minnet om jeg skulle ønske en permanent løsning i fremtiden. Men det er en så fin del av tomten at jeg kun ville hatt det inngjerdet midlertidig så lenge det finnes barn i nærheten.
Er det der tomten? Det ser ikke slik ut.

Ja, man kan jo lure på om det ikke ville vært rimeligere å inngjerde en hagetomt enn hele dammen.

• Liker
Prodigys og 1 annen
  • Laddar…
Fy søren, så kult å ha et brudd å dykke i på sin egen tomt! Grotte- og gruvdykking er fantastiske dykkesteder. Vet du mer om hvordan det ser ut under vannet?

• Liker
Helt Okunnig og 1 annen
  • Laddar…
Borra for stolpesko, stolper og gjerder. Tre eller stål etter smak?

Hvor gamle er barna? Det er lett å være overbeskyttende unødvendig. Det går raskt å lære dem at det er farlig og vise dem hvordan man "redder" hverandre hvis noen plumper i. Barn over 3 år er som regel modne for "farer".

• Liker
Byggaren Bengt og 2 andre
  • Laddar…
AXS
Sjekk også ut sauegjerde, enklere å spenne enn hønsenetting. Noen kan dog være litt for enkle å klatre over på grunn av store masker.
Jeg skal selv sette opp gjerde for en bekk, det blir stolper og liggende ribber. Vil kun se det som en fartsdempende for barna.

• Liker
Mg67 og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.