Jeg kler akkurat nå inn garasjeveggen min med OSB-plater og gipsplater, men har kommet til et vindu jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre.
Jeg bruker 25*50 lekter. Bak lektene setter jeg svillepapp dels for å beskytte treet mot fuktighet og dels for å jevne ut veggen slik at den blir helt plan. På lektene skrur jeg OSB-plater samt gipsplater. Jeg etterlater omtrent 1cm åpning opp og ned for ventilasjon.
Men hvordan fikser jeg dette vinduet på en pen måte?
Jeg bruker 25*50 lekter. Bak lektene setter jeg svillepapp dels for å beskytte treet mot fuktighet og dels for å jevne ut veggen slik at den blir helt plan. På lektene skrur jeg OSB-plater samt gipsplater. Jeg etterlater omtrent 1cm åpning opp og ned for ventilasjon.
Men hvordan fikser jeg dette vinduet på en pen måte?
Ellers er et forslag å bruke sementbasert plate, type minerat eller lignende, siden det er en garasje.
platen tåler fukt mye bedre og er mer slitesterk.
du kan også skylle av veggen hvis du ønsker.
du kunne også bruke hattprofiler direkte mot veggen, så blir konstruksjonen mer stabil og enkelt å løse rundt vinduer.
hattprofilene har også en annen fordel at de ikke er organiske.
eller ståldragere fungerer jo også bra.
platen tåler fukt mye bedre og er mer slitesterk.
du kan også skylle av veggen hvis du ønsker.
du kunne også bruke hattprofiler direkte mot veggen, så blir konstruksjonen mer stabil og enkelt å løse rundt vinduer.
hattprofilene har også en annen fordel at de ikke er organiske.
eller ståldragere fungerer jo også bra.
Er veldig ny på dette området. Du tenker sikkert en god tanke, men jeg har vanskelig for å forstå hva du mener. Skal jeg dekke "innsiden" av vinduskarmen med OSB-plater mener du?L Liteavvarje skrev:
Jeg har også tilgang til en god borhammer, så jeg kunne øke åpningen mer og få det til å se ut mer som et vanlig vindu? Tenkte mest så platene ikke går ut over glassblokkene og gjør åpningen mindre.
Klikk her for å svare