1.062 lest ·
11 svar
1k lest
11 svar
Hvordan går jeg videre med skjevt tak kjellerrom
Bekymret for hva?
Jeg kjørte med vater også.Cruzze skrev:
Rommet er i en kjeller. Er oppregulert tregulv med matte på. Må nok rive for å undersøke gulvet.
Merket forskjellen da jeg skulle henge gardinstang og ville teste laseren.
Luter gulvet i rommet over taket også?
Ellers er kanskje bare finishen ikke så høy på takarbeidet i en kjeller, men gulvet plant i huset ellers.
Eller er huset moderne slik at det burde være helt korrekt overalt på millimeteren?
Ellers er kanskje bare finishen ikke så høy på takarbeidet i en kjeller, men gulvet plant i huset ellers.
Eller er huset moderne slik at det burde være helt korrekt overalt på millimeteren?
Har ikke rukket å sjekke rommet over. Skal gjøre det.Spikbjörn skrev:
Alt er skjevt og skakt. Må ha vært full som bygde dette 70-tallshuset.
men var litt ekstremt der nede.
Har nå sjekket overetasjen og gulvene ovenfor er like skjeve. Ca 3-4 cm.M Milcent skrev:
Målte hele overetasjen og hvis man deler huset på midten så heller halve huset ca 4cm, den andre halvdelen er rett.
Så halve langsiden av huset så heller gulvene på inngangsplanet ca 4cm og i kjelleren samme helling.
Er det ok. Hjelp meg hvordan jeg går videre.
Eller skal jeg bare leve med det..
Vanskelig å vite, kanskje en takstmann eller lignende kan sjekke om det bare er gamle setninger å tilpasse seg til, eller om det finnes problemer som kan/må løses. Litt skjeve hus fungerer jo de også, men om det er en svak konstruksjon i grunn, eller skader, så kanskje det trenger å stoppes eller korrigeres.
Klikk her for å svare