Hei
Elektriker har lagt trekkerør i gulvet. Pigget opp betonglaget på ca 5 cm, deretter sand/fyllmasse.

Vil nå fikse gulvet før gulvleggeren legger gulv. Hva kan jeg bruke for å reparere dette?

• Under gulvet med synlig isolasjon, rør og treverk i dempet belysning.
  • Byggeområde med bilte betonggulv. Verktøy og grovsøppel synlig på gulvet. En elektrisk kabel er på gulvet ved en sprayflaske.
  • Skyddsrør installert i gulv med betong og sand. Arbeidsplass med plastflaske, papir og verktøy, forbereder for gulvlegging.
Litt flytspackel burde løse det der ganske enkelt

• Liker
M841
  • Laddar…
Begynn med å spørre gulvleggeren om hans krav slik at du ikke gjør noe han ikke vil legge gulv på.
Deretter synes jeg at flytsparkel kan være vanskeligere å få bra enn vanlig finbetong da den så lett finner veien ut i noen hull, noe som gjør at det forsvinner avgårde. Dette gjør ikke finbetong og fungerer bra for å få en fin overflate når den har begynt å sette seg ordentlig.

• Liker
M841
  • Laddar…
P
Absolutt ikke flytspackel, men rengjør og fukt overflatene, og støp igjen med finbetong opp til 50mm kroner tykkelse. Er det tykkere, så bruker du grovbetong..
Deretter trenger vanlig betong ganske lang tørketid før man kan legge f.eks. Plastmatte. Vet ikke hva slags gulv du skal ha?

Rejäl skrev:
Absolutt ikke flytsparkel men rengjør og fukt overflatene og støp igjen med finbetong opp til 50mm kroner tykkelse er det tykkere så tar du grovbetong..
Så trenger vanlig betong rett lang tørketid før man kan legge f.eks. Plastmatte vet ikke hva du skal ha for gulv?
Forklar gjerne for meg hvorfor sparkel ikke fungerer så jeg ikke gir feil råd igjen. Jeg har nemlig fylt i tilsvarende hull flere ganger med sparkel og det har fungert hver gang.

P
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Forklar gjerne for meg hvorfor sparkel ikke fungerer så jeg ikke gir feil råd igjen. Jeg har nemlig fylt i tilsvarende hull flere ganger med sparkel og det har fungert hver gang.
For flytsparkel har andre egenskaper enn betong..

gulv- basparkettgulv

Rejäl skrev:
For flytsparkel har andre egenskaper enn betong..
Du kan ikke være litt mer utførlig? Det finnes jo gulvsparkel for 50mm tykkelse. Jeg prøver ikke å trolle, men er genuint interessert.

P
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Du kan ikke være litt mer utførlig? Det finnes jo golvspackel for 50mm tykkelse. Jeg prøver ikke å trolle, men er genuint interessert.
Det kan fungere, men konstruksjonsmessig vil man ikke blande for det er to forskjellige produkter.
Er ingen kjemiker, men det finnes ingen grunn til å legge et dyrere produkt som kan bli feil.

P
M M841 skrev:
gulv- basparkett gulv
Ok så gulvleggeren vil flytsparkle hele området?

Rejäl skrev:
Det kan fungere men konstruksjonsmessig vil man ikke blande, for det er to forskjellige produkter..
Er ingen kjemiker men det finnes ingen grunn til å bruke et dyrere produkt som kan bli feil.
Rejäl skrev:
Det kan fungere men konstruksjonsmessig vil man ikke blande, for det er to forskjellige produkter..
Er ingen kjemiker men det finnes ingen grunn til å bruke et dyrere produkt som kan bli feil.
Ok, så at det absolutt ikke fungerer stemmer ikke helt med andre ord. Jeg har brukt Ardex produkter til dette da de har sparkel for råbetong med bra resultat flere ganger, dyrt ja men praktisk og har aldri gått feil. Men nå skal vi ikke kapre tråden uten TS får så klart gjøre som han vil.

Ha en fin kveld!

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.