Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Litt flytspackel burde løse det der ganske enkelt
Begynn med å spørre gulvleggeren om hans krav slik at du ikke gjør noe han ikke vil legge gulv på.
Deretter synes jeg at flytsparkel kan være vanskeligere å få bra enn vanlig finbetong da den så lett finner veien ut i noen hull, noe som gjør at det forsvinner avgårde. Dette gjør ikke finbetong og fungerer bra for å få en fin overflate når den har begynt å sette seg ordentlig.
Deretter synes jeg at flytsparkel kan være vanskeligere å få bra enn vanlig finbetong da den så lett finner veien ut i noen hull, noe som gjør at det forsvinner avgårde. Dette gjør ikke finbetong og fungerer bra for å få en fin overflate når den har begynt å sette seg ordentlig.
Absolutt ikke flytspackel, men rengjør og fukt overflatene, og støp igjen med finbetong opp til 50mm kroner tykkelse. Er det tykkere, så bruker du grovbetong..
Deretter trenger vanlig betong ganske lang tørketid før man kan legge f.eks. Plastmatte. Vet ikke hva slags gulv du skal ha?
Deretter trenger vanlig betong ganske lang tørketid før man kan legge f.eks. Plastmatte. Vet ikke hva slags gulv du skal ha?
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Forklar gjerne for meg hvorfor sparkel ikke fungerer så jeg ikke gir feil råd igjen. Jeg har nemlig fylt i tilsvarende hull flere ganger med sparkel og det har fungert hver gang.Rejäl skrev:
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Det kan fungere, men konstruksjonsmessig vil man ikke blande for det er to forskjellige produkter.Henkan Sundberg skrev:
Er ingen kjemiker, men det finnes ingen grunn til å legge et dyrere produkt som kan bli feil.
Renovator
· Stockholm
· 388 innlegg
Ok, så at det absolutt ikke fungerer stemmer ikke helt med andre ord. Jeg har brukt Ardex produkter til dette da de har sparkel for råbetong med bra resultat flere ganger, dyrt ja men praktisk og har aldri gått feil. Men nå skal vi ikke kapre tråden uten TS får så klart gjøre som han vil.Rejäl skrev:Det kan fungere men konstruksjonsmessig vil man ikke blande, for det er to forskjellige produkter..
Er ingen kjemiker men det finnes ingen grunn til å bruke et dyrere produkt som kan bli feil.
Rejäl skrev:
Ha en fin kveld!
Klikk her for å svare