Hei,

Jeg holder på å renovere kjelleren. Har slipt bort all maling fra veggene og skal snart pusse dem.
Det sitter et par gamle ubrukte elinstallasjoner i støpt i veggene som jeg må håndtere på et vis. Enten fyller jeg igjen dem med noe, i så fall hva? Husfix?
De er helt i metall så det er ikke så mye som fester i det.

Alternativt prøver jeg å plukke bort installasjonene før jeg fyller igjen med noe passende. Er det noen som vet hvordan jeg lettest får bort dem? De sitter fast veldig ordentlig så jeg antar at de har utskytende deler som er støpt fast i betongen.

Takk!

• Gammel metallinstallasjon i betongvegg, delvis synlig og innebygget. Ødelagt overflate antyder tidligere farge og renoveringsarbeid.
laserorm laserorm skrev:
Hei,

Jeg holder på å renovere kjelleren. Har slipt bort all maling fra veggene og skal snart pusse dem.
Det sitter et par gamle ubrukte elinstallasjoner støpt inn i veggene som jeg må håndtere på et vis. Enten fyller jeg igjen dem med noe, i så fall hva? Husfix?
De er helt i metall så det er ikke mye som fester seg i det.

Alternativt forsøker jeg å fjerne installasjonene før jeg fyller igjen med noe passende. Er det noen som vet hvordan jeg lettest får fjernet dem? De sitter fast veldig godt, så jeg antar at de har utstikkende deler som er støpt fast i betongen.

Takk!
Riv ut spikerne og så pirk ut boksen. Er der ingen spiker så begynn å vri litt. Den sitter ikke med noen utstikkende deler. Pleier å fungere med tang og en slags skrutrekker for å bende med og få litt grep. Den sitter kun i røret som her ser ut til å komme nedenfra, men den skjøten er bare presset og løsner enkelt.

• Liker
laserorm
  • Laddar…
G Gunnar Gran skrev:
Trekk ut spikene og deretter pill ut boksen. Er det ingen spiker, så begynn å tvinge litt. Den sitter ikke med noen utskytende deler. Pleier å fungere med tang og type skrutrekker å bende med og få litt grep. Den sitter kun i røret som her ser ut til å komme nedenfra, men den skjøten er bare presset og løsner enkelt.
Takk!
Brukte multiverktøyet og gjorde små snitt i boksen, så var det enkelt å bende ut med skrutrekker.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.