Hei. Skal male om et rom der det har vært en TV og disse ankerne sitter i veggen. Noen som har tips om hvordan jeg kan fjerne dem? Er det buesagblad som gjelder? Veggfester i gipsvegg; spør hvordan fjerne dem for maling.

normalt så skal det være nok å bende litt under kragen med f.eks. kniv så skal kragen løsne og resten kan du trykke inn i veggen

• Liker
Nyfniken
  • Laddar…
R
Det er molly du har der. Et otyg å fjerne, kjempestore på baksiden, bare snurr dem rundt så freser de ut et stort hull og dytt inn i veggen, samt sparkel.

• Liker
Fonjy
  • Laddar…
Staffans2000
Det er "Mollypluggar". Muligens går det an å bore løs kragen. Om ikke, må du skjære bort gipsen rundt pluggen og trykke den litt inn og deretter sparkle.
Her fant jeg en filmsnutt med en som har mer hjerne enn jeg! Denne metoden virker betydelig bedre enn mine forslag.

• Liker
Stekpanna
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
bedre enn mine forslag.
Bedre enn mitt med , har ikke tenkt på å gjøre så , klart er at vingene på baksiden retter ut seg :D

Takk for et veldig bra tips!!! Skal testes! Innser dog akkurat at jeg har kastet skruen til dem.:thinking: Må kanskje kjøpe nye for å fjerne de gamle! Veggen er ikke gips, men en trefiberplate.

Ta tak i bricka du ser med en tang og vipp litt så løsner den. Resten pirker du inn i veggen.

Sett i skruen som passer og skru den bare et par runder. Slå deretter med hammeren forsiktig så retter du ut den delen som er bak gipsen. Deretter kan du dra den rett ut av veggen....

Dette fungerer hvis man er forsiktig, men det er også en risiko for at man sprekker gipsen.

Da får man sparkle over og se glad ut! :D

• Liker
13th Marine
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det er "Mollypluggar". Muligens går det å bore løs kragen. Om ikke, får du skjære bort gipsen rundt pluggen og trykke den litt inn og deretter sparkle.
Her fant jeg en filmsnutt med en som har mer hjerne enn meg! Denne metoden virker betydelig bedre enn mine forslag.
[media]
Fungerte klokkeklart! Tusen takk for tipset! Nå er det bare å sparkle. Veggen med flere små borehull klare for sparkling.

Har du gjort en ordentlig evaluering av alle tips?

Nei. Kjørte på videotipset som virket mest effektivt. Tok ca 5 min inkl hente hammer og tang.:D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.