Hei!
Har en søyle i betong, vet ikke om den inneholder noe annet som armeringsjern eller lignende, som jeg gjerne vil fjerne eller kappe.

Noen som har tips om hvordan man kunne gjøre det?

Den er ca 30-40 cm i diameter og 2-2,5 m høy.

Med vennlig hilsen,
Mattias

• Betongpelare ved en terrasse med utsikt over en innsjø. Pelaren er omringet av trær, og det står en bord og stoler på terrassen.
  • Betongsøyle med mose og gress ved basen, ved siden av en gren og en trevegg i bakgrunnen.
  • Betongpelare ved siden av en trestruktur med tau, omgitt av gress og kvister.
Muligens skulle den kunne fjernes oppover og nedover. Som i denne videoen:

Akkurat, det virker rimelig. 👍🏻

Det er bare å kjøre bil som gjelder. Men jeg synes stolpen er i fin stand og er litt frekk. Personlig hadde jeg beholdt den og forsøkt å gjøre noe med den. Klatreplante, belysning eller lignende.

• Liker
Workingclasshero og 3 andre
  • Laddar…
Ja, man kanskje skal bli kompis med den istedenfor. 🙂

• Liker
Filbert og 3 andre
  • Laddar…
Perfekt å henge opp solseil i…

• Liker
DE73
  • Laddar…
Jeg skulle ha beholdt den fine søylen. Finne på et bruksområde. Klatreplante ville vært fint.

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
Behold!!

• Liker
Filbert og 2 andre
  • Laddar…
Vet du hva den fine søylen har fylt for funksjon fra starten?

Den har vært under en "veranda", som var en tilbygging på huset. Verandaen ble revet og huset ble gjenopprettet, men betongpilaren ble værende.

Nå tenkte jeg eventuelt å bygge ut terrassen litt, og da havner pilaren i veien for der jeg hadde ønsket å bygge ut.

Farstatjej90
Kjempefin! Frese inn LED-list? Klatreplante? Spotlight som lyser nedenfra!?

Så mange muligheter. Alle vil ha en sånn søyle.

• Liker
Anonymiserad 405730 og 1 annen
  • Laddar…
"Alle vil ha en sånn pelare." 😅

• Liker
Poxeman og 1 annen
  • Laddar…
"Bruk Sprengstoff"

Jeg hadde prøvd å ringe etter Roar, han kunne sikkert ha hjulpet til å effektivt fjerne denne søylen 😀😃😄😁😆😅😂

Han fikser alt, i dette filmklippet hjelper han til med å flytte et piano, så din lille søyle fikser han lett med en skikkelig ladning! 😁😁😁

• Haha
Byggaren Bengt og 1 annen
  • Laddar…
1. Jeg hadde beholdt den!

2. Jeg hadde gått løs med den store vinkelsliperen med diamantblad og gjort noen snitt. Deretter slått til med en skikkelig slegge. Så burde det være passe store biter å kjøre til tippen.

• Liker
Baggström
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
"Bruk Sprengstoff"

Jeg hadde prøvd å ringe etter Roar, han kunne sikkert ha hjulpet til med å effektivt fjerne denne søylen 😀😃😄😁😆😅😂

Han fikser alt, i dette filmklippet hjelper han til med å flytte et piano, så din lille søyle fikser han lett med en skikkelig ladning! 😁😁😁

[media]
Hahaha! 😅😅😅

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.