Interessante alternativer, skal tenke en del på det...

Jeg kommer tilbake med rapport og forhåpentligvis bilder av sluttresultatet.

// Marta

Det går jo å frese egne spor i en MDF-plate og slippe alt elendighet. (Eller kjøpe tynne, ferdige mdf-panelplater) Men det passer kanskje ikke med en jukseløsning i akkurat ditt tilfelle/hus?!

Bigsnucke..

Akkurat det du sier er noe som jeg tenker sterkt på :-)
Vi får se hva det blir...

/ Marta

I Vi i villa (eller var det Villamagasinet) har jeg sett ferdigsporene MDF-plater beregnet for å sette på vegg eller i tak i stedet for ekte panel. Husker ikke mer, men kanskje noen har bladet og kan fylle ut...

/V

jepp - akkurat! Men vet ikke om det er noe som tiltrekker Marta...

Vojma, du virker å være en sann menneskekjenner ;-)

Panelskiven føltes ikke helt som vår melodi.
Dog et ganske smart produkt.

/ Marta

Marta skrev:
Hei, kan tenke meg at spørsmålet høres litt merkelig ut.
Jeg skal bygge mine egne skyvedører til garderobe. Vår tanke er å få en ganske egen løsning med hvitmalt liggende panel.

Tenkte løse dette ved å spikre eller lime type råspont 17*120 på 10 mm sponplate.

Mitt spørsmål er, funker det eller finnes det bedre måter??

/ Marta
Har prøvd akkurat dette da vi renoverte gangen og hadde lagt tregulv. Synes da at garderobene (6 stk) så litt kjedelige ut, bestemte meg for å kle disse i panel dog stående.
Gjorde ifølge kunstens regler, dvs. limte og skrudde. Resultatet ble 6 stk bananer i vakker panel:)

nike-72 skrev:
Har prøvd nettopp dette når vi renoverte gangen og hadde lagt tregulv. Syntes da at garderobene (6 stk) så litt kjedelige ut, besluttet å kle disse i panel, dog stående.
Gjorde ifølge kunstens regler dvs. limte og skrudde. Resultatet ble 6 stk bananer i vakker panel:)
Det bekrefter hva de andre sier...

Deilig å høre at det ikke fungerer i praksis heller.

Snart får jeg mine beslag, da smeller det...

/ Marta

Eventuelt kunne du beholde din skive og kjøre med limprinsippet.

Ta tynnest mulig råspont (eller kanskje heller riktig panelvirke så du får fin overflate).

Ta din byggsag og sag spor i baksiden på panelet langs med plankene. Ettersom det ikke blir like massivt virke, burde viljen i treet bli mindre, og du burde få mindre bevegelser.

/Micke

• Liker
Simsu
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.