9.802 lest ·
24 svar
10k lest
24 svar
Hvordan fester man Råspont på sponplate
I Vi i villa (eller var det Villamagasinet) har jeg sett ferdigsporene MDF-plater beregnet for å sette på vegg eller i tak i stedet for ekte panel. Husker ikke mer, men kanskje noen har bladet og kan fylle ut...
/V
/V
Er det denne du tenker på?
Søker du innerstak paneler panelskive perlestaff & brystpanel - Brandéns Panelskivan
Søker du innerstak paneler panelskive perlestaff & brystpanel - Brandéns Panelskivan
Har prøvd akkurat dette da vi renoverte gangen og hadde lagt tregulv. Synes da at garderobene (6 stk) så litt kjedelige ut, bestemte meg for å kle disse i panel dog stående.Marta skrev:Hei, kan tenke meg at spørsmålet høres litt merkelig ut.
Jeg skal bygge mine egne skyvedører til garderobe. Vår tanke er å få en ganske egen løsning med hvitmalt liggende panel.
Tenkte løse dette ved å spikre eller lime type råspont 17*120 på 10 mm sponplate.
Mitt spørsmål er, funker det eller finnes det bedre måter??
/ Marta
Gjorde ifølge kunstens regler, dvs. limte og skrudde. Resultatet ble 6 stk bananer i vakker panel
Det bekrefter hva de andre sier...nike-72 skrev:
Deilig å høre at det ikke fungerer i praksis heller.
Snart får jeg mine beslag, da smeller det...
/ Marta
Eventuelt kunne du beholde din skive og kjøre med limprinsippet.
Ta tynnest mulig råspont (eller kanskje heller riktig panelvirke så du får fin overflate).
Ta din byggsag og sag spor i baksiden på panelet langs med plankene. Ettersom det ikke blir like massivt virke, burde viljen i treet bli mindre, og du burde få mindre bevegelser.
/Micke
Ta tynnest mulig råspont (eller kanskje heller riktig panelvirke så du får fin overflate).
Ta din byggsag og sag spor i baksiden på panelet langs med plankene. Ettersom det ikke blir like massivt virke, burde viljen i treet bli mindre, og du burde få mindre bevegelser.
/Micke
Klikk her for å svare