Totte_S
Har et dilemma. Min grunn er av torpargrunnstype, altså ikke mye plass å spille på. Rett ved fundamentet til vedovnen er det veldig ujevnt i grunnen fordi det ligger naturstein under i fundamentet. Det er bare et par mm overflate som det ville være mulig å legge ferdig gulv på, og det er ikke mye til opplegg, og det er altså ikke mulig å fakke ut bjelkene. Om jeg setter bjelkelaget et stykke ut, ca 300mm, og lager opplegg mot marken, så vil jeg ha gulvbord som ikke har mer enn et par mm opplegg ved fundamentet. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette.
Vurderer å lage en form og støpe opp ved fundamentet slik at jeg får som en klakk ut fra fundamentet som jeg dels kan feste en bjelke i, dels fungerer som støtte for gulvet de siste 300 mm (med fuktsperre imellom så klart.)
Isoleringsspørsmålet er ikke primært, da jeg bare kommer til å ha 70 mm min.ull. i denne delen, så ved fundamentet kan det være 0 mm.
Kan jeg kanskje støpe med leca som ballast i betongen så får jeg noen form for isolasjon?
Alle forslag mottas med takk.

• Byggskisse som viser en torpargrunn med målinger, inkludert vedspisfundament, nytt bjælkelag og ferdig gulv sett fra siden.
Totte_S
I land blir det bom på svar og vettige tips. :-)
Dette dilemmaet løste seg med hjelp av huggmeisel og slegge.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.