6.661 lest ·
6 svar
7k lest
6 svar
Hvordan får jeg opp hyller/garderobe enklest mot skorsteinsstokk?
Hei! Holder på å totalrenovere guttens rom og har et lite spørsmål! Har et lite rom som jeg har tenkt skal bli "garderoberom". Aller helst vurderer vi å sette opp et type "elfa" hyllesystem med eventuelt en skyvedør foran. Problemet er at skorsteinen går mot veggen som hyllene skal sitte. Hvordan gjør man for å feste skinnen på en god måte? Kan man bore? Er det noen som har gjort noe lignende?
Legger ved et bilde som kanskje ikke er det beste, men det er kanskje lettere å forstå hvordan det skal se ut! Takk for svar!
Også velkomment med andre forslag!!!
Legger ved et bilde som kanskje ikke er det beste, men det er kanskje lettere å forstå hvordan det skal se ut! Takk for svar!
Også velkomment med andre forslag!!!
Medlem
· Västra Götaland
· 766 innlegg
Bruker dere skorsteinen? I så fall bør dere nok sjekke med feieren hvordan dere kan bygge mot den...
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 innlegg
100 mm avstand til brennbart materiale gjelder normalt i alle tilfeller til/omkring de kanaler som brukes til peis.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 innlegg
Nei, ikke mot de kanaler som brukes til peis. Muligens kan din feier gå med på å erstatte de 100 mm luft med 100 mm steinull, utenfor hvilket du deretter kan bygge. Men en fri luftstrøm er blant det beste du kan ha for å beskytte deg mot brann.
Det er jo nemlig ikke mursteinene i selve muren som normalt går i stykker, men snarere at sprekker oppstår i fugen/mørtelen mellom steinene. En helsteins vegg er selvfølgelig bedre enn en halvsteins, men likevel.
http://www.umesotning.se/?expand=1&pageID=9&subpageID=39
Det er jo nemlig ikke mursteinene i selve muren som normalt går i stykker, men snarere at sprekker oppstår i fugen/mørtelen mellom steinene. En helsteins vegg er selvfølgelig bedre enn en halvsteins, men likevel.
http://www.umesotning.se/?expand=1&pageID=9&subpageID=39
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Nyasfalterad uppfart, men tveksam kring kvalitén
Grund & Markarbeten -
Bör jag dränera (om?) längs min krypgrund då uppfarten görs om
Grund & Markarbeten -
Trasig uppfart
Byggnadsvård -
Sopkärl och uppfart, måste jag sätta plattor?
Grund & Markarbeten -
Asfaltera uppfart, hur lägga kantsten?
Grund & Markarbeten