Holder på å renovere den gamle delen av huset vårt og her var det tidligere et spiskammer som deretter ble baderom før vi flyttet inn.
Nå skal jeg ha inn en luft-vann pumpe til venstre, flytte hydropress med mer til det nye rommet hvor jeg har åpnet opp under trappen. Det hullet er altså laget av meg
Hvordan gjør jeg for å få den lilla delen regulert så det blir rett?
Tenker på å sette en OSB på den bakre delen (lengst bort fra kameraet) først og regulere på den, men hvordan vet jeg hvor de skal være i forhold til åpningen?
Kan jeg bruke en krysslaser på noen måte?
Nå skal jeg ha inn en luft-vann pumpe til venstre, flytte hydropress med mer til det nye rommet hvor jeg har åpnet opp under trappen. Det hullet er altså laget av meg
Hvordan gjør jeg for å få den lilla delen regulert så det blir rett?
Tenker på å sette en OSB på den bakre delen (lengst bort fra kameraet) først og regulere på den, men hvordan vet jeg hvor de skal være i forhold til åpningen?
Kan jeg bruke en krysslaser på noen måte?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.020 innlegg
Pythagoras setning for å få ut 90 grader. Snekkere pleier å bruke en 3:4:5-variant for å slå ut rette hjørner. En side 30 cm, den andre siden 40 cm og diagonalen (hypotenusen) 50 cm.
Dobblerer man målene så blir det 60, 80 og 100.
Dobblerer man målene så blir det 60, 80 og 100.
Så du tenker kort og godt en nok stor vinkel på gulvet for å få ut de nedre punktene rett på den bakre veggen?S sinuslinus skrev:
Deretter vater mot den fremre diagonale kanten og merke riktig høyde bak?
Forstår jeg deg rett om du vil at rommet skal være like bredt foran som i bakkant? Eller er det 90° vinkel på bjelkene og forkant du er ute etter?
Du kommer ganske langt med et vaterpass og målebånd
Skal du isolere og trenger en bjelkestamme eller hva er tanken?
Du kommer ganske langt med et vaterpass og målebånd
Skal du isolere og trenger en bjelkestamme eller hva er tanken?
Nei, du forstår akkurat riktig, det skal være like stort på alle måter i bakkant som i forkant. Det er ytterveggen i bakkant, så jeg tenker ikke å isolere noe der, vurderer å isolere mellom skråtaket og trappen mest for eventuell lydisolasjon. Sjekket ut cellulose løssisolering å presse inn for hånd gjennom en diskret luke.Semiproffset skrev:
Her er et bedre bilde jeg tok i dag... tenker at jeg setter liggende 45x95 rundt hullet nærmest og lar det stikke ut 30mm så jeg kan direkte opp resten av veggen rett senere ut til den nivåen. Gulvet skal jo tas bort og isoleres om selvfølgelig, og det blir våtromsvinyl overalt siden det skal bli "fyrrom" og grovtoalett.
Spørsmålet er hvordan jeg gjør "veggene" i denne alkoven eller hva man skal kalle det... Skal jeg prøve å lage en nøyaktig lik konstruksjon på den bakre veggen og skape en rammeverk mellom de for å feste OSB & Gips på eller har dere noen forslag?
Spørsmålet er hvordan jeg gjør "veggene" i denne alkoven eller hva man skal kalle det... Skal jeg prøve å lage en nøyaktig lik konstruksjon på den bakre veggen og skape en rammeverk mellom de for å feste OSB & Gips på eller har dere noen forslag?
Klikk her for å svare