hei, et spørsmål om 2 forskjellige teknikker, hva som er best for og ulemper
1. kapper alle søyler nøyaktig, legger bunnsvillpapp på dem og plasserer en 170*45, deretter setter man et såkalt rem på en side i form av en 170*45 og så slisser man ut det samme i alle veggstendere.
ELLER
2. man setter stolpesko i alle søyler, plasserer 1 stk 170*45 på høykant i stolpeskoen, deretter legger man 1 stk 170*45 oppå som da også vil ligge delvis på gulvbjelkene. deretter plasserer man bare veggstenderne oppå denne.
???
1. kapper alle søyler nøyaktig, legger bunnsvillpapp på dem og plasserer en 170*45, deretter setter man et såkalt rem på en side i form av en 170*45 og så slisser man ut det samme i alle veggstendere.
ELLER
2. man setter stolpesko i alle søyler, plasserer 1 stk 170*45 på høykant i stolpeskoen, deretter legger man 1 stk 170*45 oppå som da også vil ligge delvis på gulvbjelkene. deretter plasserer man bare veggstenderne oppå denne.
???
Skulle definitivt kjøre på alternativ 2. Dog med litt større stolpesko så du får i alle fall 2 stk 45X170 stående i dine stolpesko. Disse ser jeg som en bærende bjelke. På den bjelken plasserer jeg så gulvbjelkene og på oversiden av gulvbjelkene festes deretter en syll
ok, hvis jeg nå går for alternativ 2 så tenkte jeg å kjøre 1 stk 220 stående i stolpeskoene for å kunne kjøre 220 isolasjon i gulvet, burde ikke det holde som bjelke eller bør man kjøre 2 stk.
Dette skal kun være en bod/lager med en isolert del hvor man skal kunne ha en slags køyeseng i og litt ting som trenger å stå varmt.
nå er jeg ikke helt med på hva du mener med gulvbjelker?
jeg tenkte å legge en 170 eller 195 oppå denne 220 og så stable på med veggstendere, galt tenkt?
Dette skal kun være en bod/lager med en isolert del hvor man skal kunne ha en slags køyeseng i og litt ting som trenger å stå varmt.
nå er jeg ikke helt med på hva du mener med gulvbjelker?
jeg tenkte å legge en 170 eller 195 oppå denne 220 og så stable på med veggstendere, galt tenkt?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 innlegg
Hva har du for laster og spennvidder? På www.traguiden.se kan du finne tabeller og dimensjonering av bærende konstruksjoner for trebygging.
Klikk her for å svare