Hei,
Jeg skal bygge to nye innervegger i form av en L i kjelleren min. Noen centimeter under taket går det vannrør. Her tenker jeg at regelen får gå oppe i taket og at jeg rett og slett kapper OSB- og gipsplater slik at de går så høyt opp mot rørene som mulig. Deretter lar jeg det være åpent over rørene og bygger dem inn i en "kasse" type.
Derimot har jeg en rekke elektriske kabler som er spikret i taket også. Hvordan løser jeg dette på en pen måte? Min første tanke er å rett og slett ha regel ved siden av kablene, men ikke akkurat der kablene går. Hvordan gjør jeg penest gjennomføringen gjennom veggen?
Siste dumme spørsmålet er hvordan jeg kan være sikker på at jeg ikke borer i noen elektriske kabler eller avløpsrør som går i taket jeg skal feste veggen i? Eller hvis jeg er feig, holder det å bore og skru regler i betonggulvet og lime metallregel med tec7 i taket? I kombinasjon med presspasning på de stående reglene. Er det enklest å bruke metall- eller tre-regler i dette tilfellet? Tenkte å ha metallregler i gulv og tak i det minste.