Jeg har installert ventilasjon og har nå rør som må skjules. Jeg tenker meg kryssfinér med en lekter for å holde sammen hjørnet og deretter at jeg mer eller mindre kan sette konstruksjonen på gulvet og føre den inntil… hvor tykk kryssfinér bør jeg ha for at den skal være stabil? 2,4 m til taket og ca 20 cm bred.
Jeg kan fortelle hvordan de gjorde når de bygde huset vi bodde i før, og da gikk det stålregler fra gulv til tak langs veggene og i ytterhjørnet av innbyggingen, og på det var det festet gipsplater.
Jeg kan fortelle hvordan de gjorde da de bygde huset vi bodde i før, og da gikk det stålregler fra gulv til tak langs veggene og i ytterhjørnet av innygningen, og på det var det festet gipsplater.
Akkurat, vanligvis bygger man med gips og stålregler eller lp50 vinkler. Blir penere finish enn om man kjører med plyfa. Om den av en eller annen grunn må være avtakbar så bygger du med 16mm mdf plate. Den er glatt og kan males på.
Jeg kan fortelle hvordan de gjorde det når de bygde huset vi bodde i før, og da gikk det stålregler fra gulv til tak langs veggene og i ytterhjørnet av innbyggingen, og på det var det festet gipsplater.
Stålprofiler er lette å bygge med, det er ikke avansert i det hele tatt. Man kan droppe å kjøpe en slik klemtang for å feste dem sammen og i stedet skru, det går like bra.
Hva er det for en boks på veggen? Må den være akkurat der eller er den flyttbar? Den gjør det litt mer plundrete. Hvis du skal bygge inn røret, legg en slange på kabelen til den boksen slik at det blir lettere å trekke om den ved behov.