Det er vegg mot naboen.
Jeg trodde først at det var dobbeltgips 26mm, men den ser tykkere ut når jeg måler med en binders. Måling av veggtykkelse med linjal og binders på en treoverflate.
 
JanneJanne123
Det finnes ingen tapet eller bredsparkling som bygger lite også? Deretter kan jo feilmarginen på målingen spille inn.
 
Nei, et rundt lag med maling bare.
 
AXS
Det kan være luft mellom gipsplatene?

Eller at de er limt mot hverandre.
 
De her ligger nok mot hverandre det ser ut som en stor skive.
 
Kan du se om det er 2 gipsplater eller kan det være spon bak den første gipsen?
 
Nei, det er bare gips.
 
spørsmålet er snarere, hva vil du bruke målet til ?
umulig for oss å vite hvordan du har målt og årsaken til det.
Normalt er dobbeltgips 26mm. men med litt glippe, søppel osv osv så kan det bli større.
 
Jeg har målt med bindersen ovenfor i et 7mm boret hull.
Skal feste 2 skruer i veggen for et speil.
 
JanneJanne123
Hva slags skrue har du tenkt å bruke som krever at du vet veggtykkelsen på millimeteren?
 
Branngips er 15mm tykk. Skulle tippe på at det er en slik + en standard gips 13mm for å oppfylle brann- og lydkravet.
 
Utvid.
Men jeg gir blaffen i dem og bruker brun plugg.
 
JanneJanne123
Expander for dobbeltgips vil fungere, er ikke så på millimeteren.
 
Om det er en branncelle mellom deg og naboen skal det være doble 15mm branngips med brannfug mellom lagene, i skjøter skal det være metall.. man får ikke lage hull hvordan som helst i den veggen...
 
Trodde først at det var 30mm litt vanskelig å måle nøyaktig, satser nok på det da det er vegg mot naboen.
Det får bli brunplugg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.