Hei,
Dumme spørsmål kanskje, men vi vet ikke så mye om slikt...

; Vi har montert Smedbos baderomskroker med klump-epoksyen Loctite Unversal Putty. Spørsmålet er om det er superviktig å vente i nøyaktig/minst 24 timer som det står at den fullstendige gjennomherdningstiden er før vi skrur fast krokene på festet, eller om vi kan skru fast krokene på veggfestene etter "bare" 21 timer som vi nå tilfeldigvis gjorde? Jeg leste i en tråd her på forumet at det visstnok skulle være ok å belaste dem allerede etter et kvarter, men jeg tenker at belastningen jo må bli ganske stor når man skrur med skruer som liksom klemmer til rundt festet og på en eller annen måte ser ut til å ville tvinge krokenes fester ut fra veggen...
Spørsmål nr 2: Er det noen her som har noen erfaring med at krokene har løsnet og skadet flisene i så fall?
Spørsmål nr 3: Når man monterer Smedbos kroker står det "ikke stram for hardt" i instruksen. Så, hva er det da?? Det er jo ganske subjektivt hva som er "for hardt". Jeg holdt med to fingre i den korte delen av unbrakonøkkelen og strammet til det begynte å føles som om jeg måtte begynne å ta i. Det kan vel neppe være for hardt? Noen som har erfaring med disse?
Takk for svar!
Martin