Jeg legger altså trykt norrlands bordplanker på terrassen min. 28*120. De som solgte planken sa at den fortsatt er ganske våt og at jeg skal legge dem tett inntil hverandre slik at jeg får passe med mellomrom mellom bordene. Hvor mye tror dere de vil glippe? Er det 2-3 mm?
 
markis skrev:
Hvor mye vil de åpne tror dere? Er det 2-3 mm?
Jeg tror det blir litt mer. Opp mot 5-6 mm. 8)
Så avhenger det jo av hvor den monteres. Under tak (større åpning) eller i det fri.
 
Er ute etter ca 3-4 mm, så jeg fortsetter å legge dem med ca 1 mm avstand. Gjenstår å se hvordan det blir.
 
Hei. Har ved ulike terrassebygg prøvd litt forskjellige mellomrom 4" spiker ble for stor åpning, et blad på tomtreet ble ok, tett imot ble best. Virket har vært ganske ferskt. /jojje
 
ta ingen mellomrom hvis du vil få 3-4 mm senere, hvis du skiller dem fra starten blir det større glippe. 8)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.