Kjøpte nyhøvlet panel tidligere i høst, men kjøpte mer enn jeg trengte for framtidige behov og om noen eldre trenger å byttes ut i framtiden. Nå har jeg lagt dem på paller som dette og spent dem sammen så de ikke skal bevege seg. Men til våren vil jeg gjerne legge dem et annet sted hvor de er mindre i veien, og da gjerne ikke like mange i bredden, men heller bygge i høyden. Spørsmålet er om de fortsatt vil vri seg fordi de vil endre fuktighetsgrad hele tiden avhengig av luftfuktigheten ute, så jeg lurer på hvordan man skal tenke?
Nyhyvlet panel stablet på paller i garasje, sikret med stropper for å unngå bevegelse. Trepanel og andre byggevarer ligger i bakgrunnen.

P ptlf skrev:
Kjøpte nyhøvlet panel tidligere i høst men kjøpte mer enn jeg trengte for fremtidig behov og om noen eldre trenger byttes ut i fremtiden så nå har jeg lagt dem på paller så her og strammet sammen så de ikke skal bevege seg. Men til våren skulle jeg ønske å legge dem på et annet sted der de er mindre i veien og da gjerne ikke like mange i bredden men i stedet bygge i høyden, spørsmålet er om de fortsatt da vil vri seg på grunn av at de vil vel endre fuktighetsinnhold hele tiden avhengig av luftfuktigheten ute så lurer på hvordan man skal tenke?
[bilde]
P ptlf skrev:
Kjøpte nyhøvlet panel tidligere i høst men kjøpte mer enn jeg trengte for fremtidig behov og om noen eldre trenger byttes ut i fremtiden så nå har jeg lagt dem på paller så her og strammet sammen så de ikke skal bevege seg. Men til våren skulle jeg ønske å legge dem på et annet sted der de er mindre i veien og da gjerne ikke like mange i bredden men i stedet bygge i høyden, spørsmålet er om de fortsatt da vil vri seg på grunn av at de vil vel endre fuktighetsinnhold hele tiden avhengig av luftfuktigheten ute så lurer på hvordan man skal tenke?
[bilde]
Ingen sagbruksarbeider her?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.