Skal sette opp en markise i en trefasade. Beslagene burde da så klart sitte i stenderne. Har liggende panel og ser tydelig hvor spikrene sitter. Stenderne burde da sitte bak disse spikrene. På byggevarehandelen sa de at jeg skulle ha stenderskrue som var 100 mm lang. Prøvde å skru i en og den biter ikke. Føles som at den er for kort. Har lett i alle papirer/tegninger men finner ikke ut hvordan veggen er bygget opp. Er et "miljøhus" fra ca 2017. Hele veggen er 359 mm tykk. Ifølge visse bilder online på tilsvarende vegger finnes det jo andre lag før man kommer inn til stenderne.
Hvor lange skruer burde jeg ha? Er det farlig å velge for lang skrue og lage hull i noe lag, typisk dampsperre?

Spikene du ser i panelen sitter i gles/spikläkten.
Spikläkten sitter i sin tur fast i bjelkene.
Avhengig av om du har stående eller liggende panel er den loddrett eller vannrett.
Så lenge du finner/skruer i spikläkten så vil det holde. Dra i noen waf 10mm grove ca 70-80 mm lange.

Ok, så jeg antar at de 100 mm lange skruene jeg har prøvd med er for lange og da går den gjengede delen av skruen gjennom lektene?

• Liker
Tjrex og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.