C
Har under en lengre tid søkt med lys og lykte etter en erstatter til en sporinnfelt tetningslist til våre PVC-vinduer av eldre modell. Produsenten er siden lenge borte, og jeg har sjekket med vindusgrossistene og lett i kataloger hos mengder med produsenter av tetningslister.

Jeg har overhodet ikke funnet mye gummilist ment for sporinnfelling i ekstruderte profiler. Likevel har jo i prinsippet hver eneste produkt som bygger på profiler, et antall ulike lister av denne typen. Er det sånn at alle produsenter av profilprodukter lar lage sine egne lister, eller leter jeg rett og slett på feil sted?

Noen som har noen tips eller har erfaring med å få spesiallaget gummilister?

Den eksisterende listen er i EPDM-gummi og har rett og slett begynt å miste spensten med trekk som følge. Bør man bruke noe annet materiale, f.eks. silikon?

Skjematisk tegning av en tetningslistprofil med mål: 5,6 cm bred, 5,0 cm høy, og et hakk på 1,5 cm. Brukt i eldre PVC-vinduer.
Gummiprofil for tetningslist i sideprofil, muligvis for PVC-vinduer. Sporet design for enkel montering i ekstruderte profiler.

C
Takk for tipset!
Fikk dessverre svar i dag at de dessverre ikke har noen oversikt over denne typen lister. :(

Noen som har flere tips?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.