Hei på dere!

Jeg trenger en sånn her:
bx-ac-22.jpg

... for å henge opp en 40 kg sandsekk (for boksing) i I-bjelken i garasjen min.

Den der på bildet over kan jeg bestille fra USA og betale 12 dollar for + frakt på 25 dollar... (sukk!)... og få levert i slutten av september... Flott...

Hvor kan jeg kjøpe en slik i Sverige? Har surfet rundt og lett, men ikke funnet noe sted... har dere noen tips?

Mvh. Gnurp

Jegvet ingensteds jeg har sett sånne.. det kanskje er enklest å lage selv? To biter plattjern med to hull i hver, så tre M10 skruer med mutter... Skulle fungere.

Jeg ville nok vurdert borremaskinen og laget et hull midt i bjelken. Der er påkjenningene som lavest. Så bare tre gjennom en stropp og henge sekken i

Eller tjacka en kraftig tving å klem dit...

Jeg er nok ikke tilstrekkelig handy for å bygge sammen en sånn der manick... :P men borre hull og sette på en spennrem kan jeg tenke meg å prøve.. jeg har jo så fine metallbor som jeg ikke har funnet noen grunn til å bruke ennå...
Mvh. Gnurp

Klarer du å bore rett gjennom I bjelken så fikser du 3 hull i en solid plate og 1 hull i to andre som du deretter klemmer fast den første platen under I bjelken med noen solide bolter og en krok i midten hullet på den med 3 hull i.
Ellers så smett inn på et mek verksted med målene på i bjelken så får de til noe lignende på null tid. Ta med en bolle eller wienerlengde så kanskje det ikke blir dyrt heller. ;)

Det er ikke et dumt forslag i det hele tatt.
Et annet alternativ er å vente en uke til skolene har begynt og så sjekke nærmeste yrkesgymnasium. De pleier å like å få virkelige øvingsoppgaver til elevene.

Bore gjennom bjelken gikk ikke i det hele tatt... ikke en millimeter... hva er den laget av, adamantium?? Må finne på noe annet...

Et forsøk på skisse så du skjønner hva jeg mener. Har til og med forenklet den ved å redusere med et hull og bruke en løkke i en av de andre ;)

• Skisse som viser et forenklet design med reduserte elementer og en ekstra løkke.
Ah, takk for det! Nå forstår jeg hva du mener. Det ser definitivt gjennomførbart ut. Kanskje går det like bra å gjøre det i tre forresten?

Klart det går. Ta litt kraftigere tre bare. 45X95 vil holde f.eks.

Gøy å se at det løste seg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.