21.217 lest ·
16 svar
21k lest
16 svar
Hvor finne gamle planker som disse?
Dette koster en liten bit over 10.000kr.
Litt overkill og litt for langt for mitt kjøkken så jeg tenkte å lage et lignende bord.
Understellet blir av grove aduserte vannrør eller en type byggestillasmateriale (dog ikke så lett å finne heller).
Bordplaten av gamle slitte planker. Kanskje ikke spesielt skitne som byggestillasplanker men mer slitte bare. Grovt saget og hakkete.
Har sjekket Finn, Nacka bygningsvård etc men finner ingenting.
Noen tips?
Litt overkill og litt for langt for mitt kjøkken så jeg tenkte å lage et lignende bord.
Understellet blir av grove aduserte vannrør eller en type byggestillasmateriale (dog ikke så lett å finne heller).
Bordplaten av gamle slitte planker. Kanskje ikke spesielt skitne som byggestillasplanker men mer slitte bare. Grovt saget og hakkete.
Har sjekket Finn, Nacka bygningsvård etc men finner ingenting.
Noen tips?
Noterte at Jula har begynt å selge slike rørclamps som er ganske stilige med bøyler og vinkler for å tel bygge båthus eller lignende.
Kan det være egnet til å bruke for å bygge underlaget? Finner dem ikke på nettet og har litt dårlig tid! Kan sjekke mer litt senere...
=)
Kan det være egnet til å bruke for å bygge underlaget? Finner dem ikke på nettet og har litt dårlig tid! Kan sjekke mer litt senere...
=)
Har endelig kommet meg til Jula nå og de har ganske bra deler funksjonsmessig. Men de ser veldig billige og plastaktige ut. Ikke som deres tilhørende rør som har den litt mer slitte looken som for eksempel byggestillas.slacker skrev:
Noen andre tips hvor man kan finne rørdeler i type jern med koblinger så man kan sette sammen et understell som ligner den nedre halvdelen av en slik her:

Var på Rivners nå også. De hadde et parti gamle bygningsstillingsplanker. De var litt for skitne og grå. Er mer ute etter slitasje på grunn av alder og vær. Men det er et sted som er verdt å komme tilbake til. De ser ut til å få inn ting hele tiden.pinebar skrev:
Press og sønn og andre som lager dekkestativer til båter har kanskje noe som passer. Litt vanskelig å se på bildet men det minner jo litt om vanlige svarte jernrørskoblinger, finnes blant annet på Rinkaby rör.
Bind sammen noen bjelker som du trekker etter bilen...legg dem deretter ute en stund.....
Ikke helt galt, har en venn som gravde ned sin speiderskjorte for noen måneder siden for riktig image. Litt fake føles det dog. Så er jo reglene avrundede/dempede hjørner på, det er ikke autentisk.
Sjekk om du har noen bønder/skogeiere i vennekretsen... De har for det meste litt/mye bondesaget virke litt overalt i påvente av dårligere tider.
Så forstår jeg ikke hvorfor man vil ha det travelt med patinaen... Den kommer uansett etter hvert
/ATW
ps eller let opp en bondsag direkte... Ds
Så forstår jeg ikke hvorfor man vil ha det travelt med patinaen... Den kommer uansett etter hvert
/ATW
ps eller let opp en bondsag direkte... Ds
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Bordet på bildet ser ut til å ha eikeplank.
Jeg var ute etter gamle slitte planker med riktig "patina" for en stund siden og tenkte hvor i all verden skal jeg finne dette? Kastet ut spørsmålet på facebook og 20 min senere hadde jeg fått napp hos en som holdt på å bytte ut gulvet på låven.
Så kast ut noen forespørsler litt her og der, men man kan ikke regne med å finne riktig med en gang.
Jeg var ute etter gamle slitte planker med riktig "patina" for en stund siden og tenkte hvor i all verden skal jeg finne dette? Kastet ut spørsmålet på facebook og 20 min senere hadde jeg fått napp hos en som holdt på å bytte ut gulvet på låven.
Så kast ut noen forespørsler litt her og der, men man kan ikke regne med å finne riktig med en gang.