Dette koster en liten bit over 10.000kr.
Litt overkill og litt for langt for mitt kjøkken så jeg tenkte å lage et lignende bord.
Understellet blir av grove aduserte vannrør eller en type byggestillasmateriale (dog ikke så lett å finne heller).
Bordplaten av gamle slitte planker. Kanskje ikke spesielt skitne som byggestillasplanker men mer slitte bare. Grovt saget og hakkete.
Har sjekket Finn, Nacka bygningsvård etc men finner ingenting.
Noen tips?
 
  • Et robust trebord med grovt sågt bordplate, flankert av stoler i forskjellige farger. Dekorert med en blå vase og diverse bordpynt.
Noterte at Jula har begynt å selge slike rørclamps som er ganske stilige med bøyler og vinkler for å tel bygge båthus eller lignende.
Kan det være egnet til å bruke for å bygge underlaget? Finner dem ikke på nettet og har litt dårlig tid! Kan sjekke mer litt senere...

=)
 
Jo, akkurat det... det har jeg sett. De ville passe veldig bra og antakelig ganske smidig å få sammen. Takk.
 
Har du sjekket Rivners for planker?
 
pinebar skrev:
Har du sjekket Rivners for planker?
Ikke meningen å stjele tråden nå men jeg lurer litt på Rivners.
Har de bra priser? Finnes det materiale å ha, jeg er mest interessert i vinduer. De skriver også at de har nye regler, hvilken prisklasse og kvalitet ligger de på.

Takk for lånet
 
slacker skrev:
Noterte at Jula har begynt å selge slike rørclamps som er ganske fine med bøyer og vinkler for å tel bygge båthus eller lignende.
Kan det være passende å bruke til å bygge understellet? Finner dem ikke på nettet og har litt hastverk! Kan sjekke mer litt senere...

=)
Har endelig kommet meg til Jula nå og de har ganske bra deler funksjonsmessig. Men de ser veldig billige og plastaktige ut. Ikke som deres tilhørende rør som har den litt mer slitte looken som for eksempel byggestillas.

Noen andre tips hvor man kan finne rørdeler i type jern med koblinger så man kan sette sammen et understell som ligner den nedre halvdelen av en slik her:

GUNZ115301.jpg
 
pinebar skrev:
Har du sjekket Rivners for planker?
Var på Rivners nå også. De hadde et parti gamle bygningsstillingsplanker. De var litt for skitne og grå. Er mer ute etter slitasje på grunn av alder og vær. Men det er et sted som er verdt å komme tilbake til. De ser ut til å få inn ting hele tiden.
 
Se på Stena eller annet skrot ang. stillaset.
 
Press og sønn og andre som lager dekkestativer til båter har kanskje noe som passer. Litt vanskelig å se på bildet men det minner jo litt om vanlige svarte jernrørskoblinger, finnes blant annet på Rinkaby rör.
 
Men jeg vil finne plankene. Ingen som vet hvor man burde vende seg for å finne gamle slitte planker?
 
Bind sammen noen bjelker som du trekker etter bilen...legg dem deretter ute en stund.....
 
Ikke helt galt, har en venn som gravde ned sin speiderskjorte for noen måneder siden for riktig image. Litt fake føles det dog. Så er jo reglene avrundede/dempede hjørner på, det er ikke autentisk.
 
  • Liker
Flöjten5
  • Laddar…
Sjekk om du har noen bønder/skogeiere i vennekretsen... De har for det meste litt/mye bondesaget virke litt overalt i påvente av dårligere tider.

Så forstår jeg ikke hvorfor man vil ha det travelt med patinaen... Den kommer uansett etter hvert:)

/ATW

ps eller let opp en bondsag direkte... Ds
 
Davidw skrev:
Sen er jo reglar avrundede/dempede hjørner på, det er ikke autentisk.
Det er vel bare å ta en sirkelsag og fjerne det før....
 
Bordet på bildet ser ut til å ha eikeplank.
Jeg var ute etter gamle slitte planker med riktig "patina" for en stund siden og tenkte hvor i all verden skal jeg finne dette? Kastet ut spørsmålet på facebook og 20 min senere hadde jeg fått napp hos en som holdt på å bytte ut gulvet på låven.
Så kast ut noen forespørsler litt her og der, men man kan ikke regne med å finne riktig med en gang.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.