Er dette "normalt"?
Har lagt Moelvens hvitlaserte panel Trend på veggene. Etter et par måneder har den endret nyanse, er ikke lenger hvit. Har fått en rød/rosa nyanse, se bilder.
I taket ligger Moelvens hvitlaserte panel Rough, nyansen på veggene fremheves nå tydelig.
Veggene ble lagt i vår, og taket i helgen.
Ifølge Moelven så "modnes" furu og kjerneveden trer frem. Burde ikke dette vært tydeligere hvis det er tilfelle? At jeg kjøper en hvit panel fordi jeg vil ha hvite vegger, men at de ikke er hvite lengre enn et par måneder?
Første gang jeg legger noe slikt, derfor mitt spørsmål om det virkelig skal være slik
Martin

• Vegger og tak med Moelvens vitlaserte paneler; veggene har fått en rød/rosa nyans mens taket er fortsatt lyst. Svart bjelkekonstruksjon i taket.
  • Trepanel på vegger med rød/rosa nyanse fra Moelvens vitlaserte panel Trend, sammenlignet med takets lysere nyanse.
  • Tak med Moelvens vitlaserade panel Rough med svarte trebjelker, og vegger med Moelvens vitlaserade panel Trend med rød/rosa nyanse.
Tre er et levende materiale som påvirkes av lys og lasur er ikke dekkende, så fargeforskyvninger må man leve med. Det er vanskelig å trekke noen konklusjoner ut fra bildet siden farger kan gjengis så ulikt digitalt, men jeg skulle tro at den røde tonen fremheves akkurat nå av at taket er hvitere. Det vil sikkert jevne seg ut med tiden.

• Liker
Johan_renoverar
  • Laddar…
Ja det ser normalt ut. Kjernevirket får en litt mer rosa tone med tiden.

• Liker
Johan_renoverar
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.