N
Hei

Jeg lurer på om noen vet hvor man kan kjøpe hvite lister? Jeg vil ikke ha noen antikkhvite lister som ser gulhvite ut.

/ Daniel

Et byggevarehus? Bauhaus, byggmax, bejjer, xl-bygg.....

N
Listene er ikke hvite på f.eks byggmax. De er såkalt antikkhvite, noe som innebærer at de ser gule ut ved siden av en hvit vegg. Av den grunnen kjøpte jeg alltid lister på Silvan tidligere, men den butikkjeden finnes ikke lenger i Sverige. Er det noen som vet hvor man kan kjøpe hvite lister, som også ser hvite ut mot en hvit vegg?

Er ikke alt vanlig materiale stockholmsvit (S0502-Y)? Vil man ha en annen farge så maler man selv alt spesialbestiller.

Tok ikke Beijer over Silvan? De kanskje fortsetter med dem...

Mvh//Janne

N
Takk for tipset! Skal sjekke med Beijer, og se hva de sier. Det andre alternativet er å male listene selv, men det er ikke spesielt fristende med tanke på at det handler om lister til et helt etasjeplan på 100 m2.

Hmmm...de ferdigmalte listene jeg har kjøpt på Bauhaus ser derimot blå ut sammenlignet med taket, men det spiller ingen rolle for meg da jeg smører på takfarge på listene (og den latexen jeg var nødt til å bruke....)

N
Man kanskje kan male om de allerede ferdigmalte listene med råhvit treverkfarge fra flügger, så reduserer man antallet strøk. Spørsmålet er om de må grunnes først?

newbee skrev:
Man kanskje kan male om de allerede ferdigmalte listene med råhvit snekkermaling fra flügger, så minimerer man antallet strøk. Spørsmålet er om de trenger grunning først?
Neida, originalfargen var grunn nok for min del, man skal jo ikke spare på den egen malingen når man stryker så klart....

N
Men det beste er om man kan kjøpe "hvite" lister, som også ser hvite ut til en hvit vegg.

Kommer jo an på hva slags hvit du har på veggen. Hvis det er taklister, så blir det jo klart penest å male dem i samme hvitfarge som taket, og hvis det er gulvlister og dørkarmer, så bruker jeg vanlig hvit maling for treverk.

Nei....enig

Kontakt et snekkeri, de har ofte malingsbokser og de kan fikse den hvite fargen du vil ha og male listene for deg, ubetydelig dyrere enn å kjøpe ferdigmalte i butikk, dette under forutsetning av at de får selge listen også.

N
takker ydmykt for alle tips som har kommet inn.

/ Daniel

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.