P
Jeg har nettopp fått hjem en Swedoor ytterdør. Jeg synes at monteringsanvisningen er noe mangelfull. Hva gjelder for montering av karmen og spesielt under terskelen. På bildet står det "MS Glue", men hva er det? Undersiden av terskelen er en alu-profil så det er ikke noen stor kontaktflate der. Slik jeg oppfatter det skal det være en elastisk fug?

Instruksjoner for montering av Swedoor ytterdør med fokus på bruk av MS Glue og hvordan feste dørkarmen, inkludert under trinnet med aluminiumsprofil.

Ytterdørskant med treverk og metallprofil, del av en karmsett.

Monteringsanvisning Swedoor Advance-line FrameFast: http://www.swedoor.se/pages/file.as...erior_door_uk_se_no_dk_fi_ee_lv_lt_rus_01.pdf

Ta en elastisk fugemasse for utendørs bruk så er du i mål.

Beste svar

P
Fint. Takk for det. Nå vet jeg hva jeg skal lete etter i butikken.

Jeg står med akkurat de samme funderingene og må rekke å montere hele partiet nå i helgen før fasadefirmaet kommer på mandag.
1. Hva er det for en remse de har skissert opp at man skal lime under terskelen?
2. Hvordan skal man klosse under den profilerte alutærskelen? Skal den ikke klosses i det hele tatt? Hvis den skal klosses, skal klossen tvers over profilene eller langs med inne i profilen?

Alle husets vinduer er byttet nå uten problemer, men her stoppet det opp.

• En dørterskel av tre med metallprofil, målt ved hjelp av en tommestokk. En grå tape er festet på oversiden av terskelen.
P
Remsen tror jeg skal være masonite eller lignende for å få terskelen i vater og stå stødig uten å henge i karmen.

Erik_Hansson skrev:
Remsen tror jag skal være masonitt eller lignende for å få terskelen i vater og stå stødig uten å henge i karmen.
Jeg har startet en annen tråd kun for monteringsspørsmål om døren, der kom jeg frem til at underlaget må være avrettet før sikkerhetsklassede dører og full-limes under terskelen. Jeg er fortsatt usikker på hvor remsen er..
Når det gjelder MS Lim så fungerer Casco MultiSeal Byggfog.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.