1. Hvis man står ute og ser på vindusglasset, er det jo en pakning mellom det og rammen som holder glasset fast. Jeg vil legge på ytterligere tetning der, langs med rammen. Er det vinduskitt jeg skal bruke da, eller en form for silikon?
2. Når blikkenslageren hadde satt en ny vindusblekk til det nye vinduet, sa han at det ble ikke helt bra, og at jeg får ta noe for å tette hullene med. Han sa imidlertid ikke hva. Silikon?
SMP/MS-Polymer byggfug ville jeg ha brukt i begge tilfellene. Meget værbestandig, fleksibel og overmalbar. Fungerer også godt til vinduet (finnes i svart) eller om du bruker syntetisk kitt men det bygger på samme base. Ville absolutt ikke brukt ekte silikon, våtromssilikon eller akrylfug.
Synes dere det ville vært verdt jobben å få blikkenslageren til å lage en ny plate med bedre passform enn å tette hullene? Han gjorde en feil da han målte og kompromitterte...
Og jeg vet ikke hvordan treverket er der. Tror snekkeren ga meg en slags forklaring på noe og sa raskt at blikkenslageren vil fikse det.
Når det gjelder vinduslisten, så er den innerste delen av listen igjen, så glasset er stabilt. Bare de siste millimeterne utenpå glasset, utenfor rammen, som er kuttet bort. Tenkte likevel å sikre tettheten med noe.
Mine tetninger mellom mindre vel utførte beslag og for har en tendens til å sprekke, noe som gjør at jeg må holde øye med det, noe som er forstyrrende. Kanskje skal jeg prøve sikaflex som nevnt i stedet for hvilken som helst byggfugemasse.
Det går kanskje ikke å løse penere for deg, og jeg forstår bryet med å få dit blikkenslager. Men jeg hadde nok gjort det eller laget et eget beslag.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.