Heisann!
På grunn av en glipp i planleggingen og en rask omstrukturering, har vi fått en ekstra sluk i vår gulvplate (garasje/verksted).
I stedet for å ha en vaskebenk og vaskemaskin der, blir det nå en arbeidsbenk og "grov-kontor" med plass til lodde-stasjon, elektronikk, mini-verksted og lignende.
Den ekstra sluken var egentlig ikke noe problem (derfor lot vi den være da vi flyttet vaskebenken til et annet sted), men nå er den faktisk litt i veien siden jeg vil ha et helt jevnt gulv, slik at man kan rulle en kontorstol eller lignende over den.
Så sluken må bort! Dog har jeg svært lite peiling på akkurat betong/cement (Tok inn et firma som støpte platen).
Hva er forskjellen på avrettingsmasse og "gulvavretningsmasse"? Eller er det det samme?
Finnes det i ulike farger? Flisleggeren som la avrettingsmasse i badet hadde en avrettingsmasse som var ganske mørk i fargen. Vil jo at lappingen skal smelte inn i gulvet (synlig betonggulv).
Det er jo et lite lokalt fall i platen, ca 10-20cm i radius rundt sluken. Det gjør at avrettingsmassen blir tynnere og tynnere mot kantene. Holder det sammen over tid, eller er det bedre om jeg kapper ut en "ramme", typ ca 1cm dyp så man får rette kanter? (Bør være mulig med vinkelslipen bare).
Og hvordan dekker man sluken? Akkurat nå sitter det et mykt plastlokk over den. Mistenker at det vil gi etter over tid og at massen sprekker.
Tenker at det kanskje er unødvendig å fylle hele sluken dersom man skulle ønske å ta den frem igjen. Hvis ikke annet kanskje neste eier vil.
Kan man legge over en slik en?
https://www.purus.se/produkter/produkt/innerlocktatlock-150
Eller blir det også for mykt?
Legger ved et bilde av gulvet, altså en helt vanlig glattet betongplate. Dessverre står det for mye saker på sluken til at jeg kan få et bilde av den akkurat nå...