Hei
Jeg tenkte å bygge en lekestue i løsvirke.
Planen er at den skal ha et pusset utseende.
Så at boder JABO Ambjörnarp har noen plater som forsterkes med glassfiberremser i hjørnene og deretter males med pussfarge med strukturlmiddel i.
Hjelp meg. Hvilke plater skal jeg velge og hvilke remser og strukturlmiddel tror dere trengs for mitt prosjekt?
Minerit eller våtromsplater kan kanskje være et alternativ. Jeg velger gjerne et billig alternativ siden det er en lekestue.
Hva tror dere?
Jeg tenkte å bygge en lekestue i løsvirke.
Planen er at den skal ha et pusset utseende.
Så at boder JABO Ambjörnarp har noen plater som forsterkes med glassfiberremser i hjørnene og deretter males med pussfarge med strukturlmiddel i.
Hjelp meg. Hvilke plater skal jeg velge og hvilke remser og strukturlmiddel tror dere trengs for mitt prosjekt?
Minerit eller våtromsplater kan kanskje være et alternativ. Jeg velger gjerne et billig alternativ siden det er en lekestue.
Hva tror dere?
finnes jo gips som er ment for å sitte utvendig, de er mye billigere enn våtromsgips. dog er jeg ikke sikker på om de bare går å male direkte på den overflaten, eller om tanken med dem er at de skal være panel eller lignende på dem. finnes sikkert noen mer innsatt som kan svare, eller så hører du med byggevarehandelen hva som gjelder for utegipsen.
Om det er utegips du tenker på så er den, til tross for sitt navn, ikke ment for å monteres utvendig. Den sitter inne i veggen, bak panelet. Den tåler litt regn for en kortere tid, men absolutt ikke for å være permanent utendørs. Den er også, som vanlig gips, ganske ømtålig. Overflaten er belagt med noe voks-lignende, så det er dessuten vanskelig å få maling til å feste.
Til spørsmålet: jeg ville brukt vanlig byggfiner.
Farge og struktur sender jeg videre...
Til spørsmålet: jeg ville brukt vanlig byggfiner.
Farge og struktur sender jeg videre...
Klikk her for å svare