Y
Det fikk bli kasse over garderoben da jeg syntes det var synd at så mye plass skulle gå bort til ingenting.

Selve rammen er satt opp, skal gjøres penere med sparkel og latex eller noe sånt senere.

Men vil ha en luke som kan åpnes oppover mot taket tenkte jeg først, helst ingen hengsler som har for mye motstand som på 90-tallets kjøkken. Blir unødvendig slitasje i rammene og skruer som løsner osv..

Etter et besøk på Ikea ble jeg forelsket i de håndtakløse lukene man trykker på så spretter luken ut.
- kanskje jeg skulle ha vanlige hengsler på siden, og ikke noe håndtak samt en slik trykkfunksjon i stedet.

Jeg vet ikke helt... Vil ha luke med en god åpningsløsning.

Noen tips?

dsc00116q.jpg

Skal den åpnes oppover må man vel være ganske høy for å kunne lukke den?

Y
Selv om man må være ganske høy for å legge ting der oppe, så blir det nødvendig å stå på noe uansett.

Tenkte det kunne bli som en "hemmelig" eller privat skuff... Kanskje også sette inn en låssylinder gjennom luken, slik at barna kan føle at de har et eget skap som ingen roter i...

(bygget er i to soverom)

Men ja, som sagt, kanskje det er bedre å ha en hel dør med sidehengsler i stedet... Det ville jo vært penere å slippe et håndtak faktisk...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.