Hei!
Jeg holder på og rydder på loftet og fant litt treverk som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Noen gjettet på teak. Er det noen som kan identifisere det? Gjenbruk eller ikke? :)

• Tre planker av lyst treverk ligger stablet på noe som ser ut som en brosteinsbelagt overflate.
  • Flere brettede planker av lyst treverk ligger stablet på en mursteinsflate, med noen metallklips delvis synlige i bildet.
  • En treplanke med avrundede kanter ligger på en arbeidsbenk, mulig teak. I bakgrunnen ses flere planker og materialer.
  • Planker av ukjent treslag, muligens teak, ligger stablet på bakken i et lager eller verksted.
Ser ut som bastulav, hva pleier det å være der, osp?

Fotografen Fotografen skrev:
Ser ut som bastulav, vad brukar det være der, osp?
Det ser ut til å stemme når jeg googler bastulav, takk for hjelpen!

Hva slags treslag er dette? Det har vært skadedyr på den, og de hullene har jeg fylt med svart hurtigtørkende lim (beis+hurtiglim). Så ignorer de svarte hullene:D.

• Et treverkstykke på et arbeidsbord, noen svarte hull er fylt med lim. Verktøy er synlige i bakgrunnen.
  • Trebiten med fyllte hull etter skadedyr, plassert på en arbeidsbenk ved siden av et høvleverk.
Det ser ut som al men al har ikke ytved.

ylven ylven skrev:
Det ser ut som al men al har inte ytved.
Hvordan mener du?

Det ser ut som om det har en lys ytterkant. Blir jeg lurt av bildet?

Tror at bildet er litt misvisende, jeg opplever ikke at kanten er lysere. Takk for info, antar at det er Al da.

S
ylven ylven skrev:
Det ser ut som al men al har inte ytved.
Al har mørkere kjerne enn ytved.

Alltid vanskelig å se på uklare bilder hva det er, og det kunne veldig godt være al. Er det mykt?

Lønn har lignende ådring men da pleier man også å se margstrålene som små prikker.

S sinuslinus skrev:
Al har mørkere kjerne enn yteved.

Alltid vanskelig å se på uskarpe bilder hva det er, og det kunne veldig godt være al. Er det mykt?

Lønn har lignende årringer, men da pleier man også å se margstrålene som små prikker.
Opplever at treverket er lett å bearbeide, men føles likevel ganske hardt. Hmm, så jeg ville nok ikke sagt at det er mykt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.