Tenkte sette panel i skråtak med synlige fagverkstakstoler.
Noen som har tips på hva som blir fint?
Vurderte 17mm rupanel men skulle helst ønske å ha litt glippe mellom bordene.

Alle tips mottas med takk. Gjerne med bilde om dere har.

Hilsen Daniel

Jeg har kjøpt sporpanel på Byggmax som jeg setter som innertak i kjelleren. Billig men ikke den mest strålende kvaliteten.

SPÅRPANEL 12 x 120
52,95 kr per kvm.

http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_3.asp?ProdID=1251

Finnes dog ingen bilde. Jeg kan ta en hjemme hvis det er interessant men da må du tigge bra for at det skal være verdt anstrengelsen... :)

Glipper blir det kanskje ikke med spont men når de ikke slås tett sammen ser det ut som det er glipper. Har gjort det med glattspont og skal gjøre det med råspont senere i høst. Begge 2 er innertak. På noen steder er det 5mm sprekk, på andre steder sitter de tett sammen osv. nettopp for å få det uregelmessige. Tar en forferdelig tid å få til men det blir pent som 17 ;) Så kjør på med råsponten!

jeg ligger akkurat nå i støvet og kryper og tigger som bare det ;D

ginnfilt skrev:
Jeg har kjøpt spårpanel på Byggmax som jeg setter som innertak i kjelleren. Billig men ikke den mest strålende kvaliteten.

SPÅRPANEL 12 x 120
52,95 kr per kvm.

[lenke]

Finns dog ingen bilde. Jeg kan ta en hjemme om det er interessant men da må du tigge godt for at det skal være verdt anstrengelsen... :)

Flytt deg fein så jeg også får plass ;)

Selvfølgelig vil vi se bilder

mats_o skrev:
Flytt på deg fein så jeg også får plass ;)

Selvfølgelig vil vi se bilder
;D ;D ;D

Fire bilder:

1/4
tak_bar.jpg

2/4
tak_spot.jpg

3/4
tak_plain.jpg

4/4
tak_port.jpg

Hva passende med en belønnings-hylle fylt til randen med delikate drikker ;D

Sån her vil jeg ha. heter visst faspanel

• Bilde av en stue med faspanel i taket. Pris 39,95/m2 vises i røde tall.
Det er akkurat så vårt tak nå ser ut (tror jeg :-/ bildet er litt uklart). Har hørt flere navn på panelet, granpanel, sporfjøl. Det ser ut som ginnfilts panel, men vi brukte baksiden nettopp fordi vi også ville ha "glatt" tak.

Begynte med kvistlakk og grunning, deretter ble det satt opp med dykkpistol (skyt i noten så slipper du synlige spikerhull) og malt på stedet 2 ganger med vanlig hvit takmaling. Hvis du ikke slår sammen panelet "som man skal" blir det fine uregelmessige sprekker.

Lykke til :)

• Hvitt malt paneltak med ujevne sprekker, montert med dykkert og malt to ganger.
Vil bare legge til at man ikke kan snu på den panelen som jeg har brukt og ha baksiden synlig fordi den siden har freste spor for at bordene ikke skal slå seg...

ginnfilt skrev:
Vil bare legge til at man ikke kan vende på den panelen som jeg har brukt og ha baksiden synlig fordi den siden har freste spor for å hindre at bordene slår seg...
Da fikk vi tak i en enklere variant av sporpanel for vår har ingen spor på baksiden. Men vår var dyrere... Betalte 60-70:-/kvm hos en lokal sagbruk. Det lønner seg altså også her å se seg rundt før kjøp!

I mitt nybygde sommerhus har jeg satt 17*95 råspont i taket med uhøvlede siden ut som jeg har malt hvit nordsjö bindoplast (tror jeg det het) for tak. Malingen var dyr men helt suveren å male med. Jeg har skrudd dem i noten. Glipene kommer automatisk!? om du tar det direkte fra plankegården. Alternativ dim 22*120. Lykke til!

Sånn ser det ut i gangen min, ville ikke ha panel for jeg liker ikke den stilen. Det er hvitere i virkeligheten. Ble ferdig for 2 timer siden! Unnskyld den superdårlige kvaliteten!

• Tak i hvit gang med innfelte spotlights uten paneler, nylig ferdigstilt.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.