Tenkte snekre sammen en solskjerming på utsiden av et vindu. Lurer på hvilken Plywood som tåler sol og vann best. Båt, form eller annen Plywood? FormPlywood går vel ikke an å male på, eller?
Takk takk.

Marineplywood

Tenk på at det kun er limet i marinplywood som er vannbestandig - ikke treet.

Mikael_L
Spontant tenker jeg at det beste burde være et bestandig tremateriale, typ teak eller lerk ...

Men jeg har kanskje ikke rett, og det var kanskje ikke heller et svar du ville få ... du spurte jo eksplisitt om plywood... :o

Takk!
Jaoo, jeg spurte jo om Plywood. Men jeg er jo ikke verre enn at jeg er åpen for forslag:D. Så Plywooden foran meg, da jeg fikk for meg at det bør gå å bruke ganske tynne plater og at den er formstabil. Teak er vel dyrt som tusan, ikke sant?

Meranti/Lauan-finer (billigste kvaliteten av mahogni) er nok ikke så verst, tror dessuten den er billigere enn marinefineren og den kan males. Passende dimensjon 6-7mm tror jeg.

Mikael_L
Ja, mahogny er vel enda en av de der nesten uforgjengelige treslagene?

Mikael_L skrev:
Ja, mahogni er vel enda en av de der nesten uforgjengelige tresortene?
Antar at du er mildt ironisk?

Mikael_L
Ja litt iofs.
Men man bruker vel mahogny og teak på trebåter nettopp fordi disse treslagene brytes ned så mye mindre og saktere enn andre, eller ....?

Mikael_L skrev:
Ja litt i og for seg.
Men man bruker vel mahogni og teak på trebåter nettopp fordi disse treslagene brytes ned så veldig mye mindre og saktere enn andre, eller ....?
Stemmer at teak er ganske råtesikkert.
Mahogni derimot... Nei, ikke særlig.
Det kommer av at teak har fullt med harpiks i porene.
Mahogni har en mer normal oppbygning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.