Fikk hjem elektrikeren i dag og flyttet et sikringsskap. Påpekte at jeg skulle ha klær hengende på samme sted som skapet havnet, men når jeg kom hjem så hadde de satt skapet så høyt så det var jo ganske kjørt.
-Kommer til å be ham trekke om. Eller så får jeg sette en tregulv med hengsler foran og ha hattehyllen på den.
Uansett... Hvilken høyde sier læreboken at en hattehylle skal sitte på. Jeg er ganske høy men planlegger barn hit senere så vil jo gjerne følge standarden i det minste.
En høyde som føles passe kanskje? :S Satte min klesstang på ca1,70m. Skal du ha skohylle under og kanskje henge frakker på kleshengere kanskje den bør sitte litt høyere.
Små/yngre barn kan få egne, morsomme, kroker på veggen å henge klærne på.
skapet begynner på 128 cm høyde og slutter på 200 cm høyde... Dekker ganske flittig det området jeg hadde tenkt å sikte inn hyllen på. Men hvis jeg får ham til å senke skapet 40-50 cm så burde det jo fungere bedre. (innebygd skap i vegg så klærne henger flatt mot luken)
snakket med elektrikeren, han var ikke direkte glad for misforståelsen. Men, innrømmet at man kunne sette inn en annen som da ble liggende i noe mindre størrelse.
Kjøpte en standard hattehylle, målte opp 170,175,180,185,190 og eksperimenterte litt.
170 endte krokene, 175 første plan og 195 øverste plan... over der så kan en annen central(51,5x37cm) passe fint og man trenger ikke å trekke om alle ledere og forlenge slanger...
Hyllene er 46 cm dype, og har en høydeforskjell på 31 cm.
Hylla har en lengde på 131 cm, tilpasset mellom vegg og garderobe.
Og den nedre hyllen er 160 cm over gulvet, slik at en dobbel skohylle får plass under.
Og bare rolig, veggen er for lengst panelt og klar