Jeg har gått og kjøpt meg et gammelt torp der pussen på kjellerveggene har begynt å falle av. Trenger veggene å pusses opp, eller kan jeg bare slå bort alt som sitter løst og føle meg rolig? Hvilken funksjon har pussen egentlig utover det estetiske?

• Kjellervegg der pusset faller av, med en åpen dør ved siden av. Blå fleksible rør ligger på gulvet.
  • Gammelt torp med rød trepanel og delvis avskallet puss på kjellervegger, synlig inngang til kjeller og rekkverk ved trappenedgang, arbeidshanske på mur.
Huset har stått øde i et par år i det minste, men skal nå være oppvarmet året rundt, om det nå gjør noen forskjell.

Pussens viktigste funksjon er å gjøre veggen lufttett. Dette har betydning hvis rommet er oppvarmet.

ok, så hvis det bare skal stå vannpumpe og varmtvannsbereder der kan jeg hoppe over pussen? i vinter gikk kjelleren aldri lavere enn 5° til tross for at huset bare ble holdt ved 10° når det var som kaldest, så regner ikke med å trenge oppvarming.

Ingen problem å la det være uten puss der det har ramlet ned. Resten som sitter fast kan du jo la sitte der uansett.

Glemte at det var nesten 1 år siden innlegget ble opprettet, :X

Sist redigert:
  • Liker
Kurtivan
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.