Hva for byggeprosjekt holder dere på med utendørs på denne årstiden? (Før vinteren kommer). Selv holder jeg på med en utvidelse av garasjeoppkjørselen.

Holder på som best med grunnarbeid for å kunne støpe en 300m2 plate til våren, jeg jobber så lenge været tillater.
Platen skal bli grunn for vårt nye hus med påbygd garasje.
For to uker siden ble kjellergrunnmuren og murstocken på huset som tidligere sto på tomten, revet.
Det er gøy å kjøre gravemaskin :)

http://www.youtube.com/watch?v=ErNUEKa71HM

Har nettopp bygget et karnappvindu.

INGENTING I DET HELE TATT! Det er for kaldt, for vått, for mørkt og for utrivelig ute :)

Freser opp deler av bed og ødelagt plen. For å anlegge ny plen tilpasset AM. Får se hvor langt jeg rekker før frosten slår til.

og jeg holder på med min carport, de 2 siste dagene har jeg gravd renne (med spade) til kabel for 2 nedstøpte spots i carportens forkant. Takstolene laget jeg av 4 mm playwood, saget 80mm brede og limt sammen. Selve konstruksjonen er av 120X120 jernprofil.

carport2001.jpg

carporten005.jpg

Sist redigert:
Bygger ut huset. Grunnlaget på plass, muring av underetasjen neste helg (med leid hjelp). Deretter fortsetter jeg arbeidet selv (en etasje til i tre). Håper å være ferdig til våren.

carporten007.jpg

saturnus skrev:
og jeg holder på med min carport, de 2 siste dagene har jeg gravd renne (med spade) til kabel for 2 nedstøpte spoter i carportens forkant. Takstolene laget jeg av 4 mm playwood, saget 80mm brede og limt sammen. selve konstruksjonen er av 120X120 jernprofil.

[bild]
Spennende takstoler! Er de rundet på utsiden også?

Kurtivan skrev:
INGENTING ALLS! Det er for kaldt, for vått, for mørkt og for utrivelig ute :)
men...man får bite sammen, for det er ikke gøy når det er for svett heller. Dette er Skåne, vindstille og 12+:)

Mikael_L
Jeg har en bunt utendørssysler og en bunt innendørs-dito. Så jeg gjør det som været passer best for. :)

Men det har handlet om å vintersikre bygningene og tomten.
Pipen og det aller siste på taket ble ferdig for noen uker siden.
Takrenner på hus og garasje like så.
Har også satt opp en del fasadepanel i uken som gikk.
Jeg tar hånd om en del tømmer og hugget ned og gjør om til ved.
Rydder unna alt som senere er kjedelig at det gjemmes i snøen. Det er litt igjen.

Vakre dager med ca +10° i luften er det slett ikke dårlig å jobbe ute, særlig hvis det er vindstille.

Mikael_L skrev:
Jeg har en bunke utendørssysler og en bunke innendørs-ditto. Så jeg gjør hva været føles mest passende for. :)

Men det har handlet om å vintersikre bygningene og tomta.
Pipa og de aller siste detaljene på taket ble klart for noen uker siden.
Takrenner på hus og garasje likeså.
Har også satt opp en del fasadepanel i uken som gikk.
Jeg tar hånd om en del trevirke og hogget, og gjør om til ved.
Rydder unna alt som senere er kjedelig at det gjemmes i snøen. Det fins litt igjen.

Vakre dager med ca +10° i luften er det ikke i det hele tatt ille å jobbe ute, spesielt hvis det er vindstille.
Kunne vært moro å få se noen bilder fra Dine prosjekter, Mikael_L

Larsa skrev:
Spennende takstoler! Er de rundet på utsiden også?
Jo det er en svak bøy på hele taket, playwood remsene er 10 til antallet på hver takstol, kunne være noen flere.

Råsponten er deretter pakket sammen, limt og skrudd i takstolene, alt etter egen idé, som vanlig.

45x45-ene i sidene, er borret/gjenget i firkantsjernene = mye jobb, som den "vanlige" ikke tenker på:blushing:

Sist redigert:
Mikael_L
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.