Noen som har tips på treslag til baderomsinnredning? Det skal bli benkeplate, skapdører og diverse holdere i samme treslag. Helst skal det være et mørkere treslag men ingen forbudte tropiske varianter.

Først vurderte vi å kjøpe vanlig furu og beise men det risikerer å bli ujevnt. Vi har også vurdert eik og bruke en olje med mørkere pigment.

Benkeplate og de øvrige delene må være av samme tre/nyanse. Jeg kommer selv til å sage og frese disse deretter.

Det man ser i baderomsinnredningsbutikkene som er mørkt er mørkbeiset eik, valnøtt og wenge.

Teak er tett og naturlig fet, men man bør nøye seg med olje da. For å legge til på listen.

Mørkbeiset eik hadde vært snytt men risikoen er at det blir ujevnt bestat. Jeg har mislyktes før. Derfor tenkte jeg at man kanskje kunne olje med en mørk olje. Tydeligvis finnes det noe som heter coofeeoljet men jeg har ikke funnet noen slik olje.

Angående teak, wenge og valnøtt. Kan man kjøpe disse materialene som plater og lister et sted. Stavlimte benkeplater pleier å være lette å finne men jeg trenger også biter som er ca 15*100 mm og disse bør ikke være stavlimt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.