Vi holder på å fikse et lite rom på overetasjen. Vi har flyttet ut vinduet for å få litt mer karm innvendig samt lagt et nytt massivt grangulv. Nå holder vi på med veggene der tanken først var gips direkte på panelet, men jeg innser at det ikke sitter så stivt som jeg hadde håpet, så jeg tør ikke gipse der. Hva tror dere skjuler seg bak panelet på ytterveggen?

Det lille jeg så ved vindusbyttet var:

Innerpanel
Plast
Tynne lekter / lekter som innerpanelet er festet i (Derfor det ikke føles så stivt på alle steder)
Sagflis
Regel (I alle fall rundt vinduet ..)
Gammel ytterpanel
Tilleggsisolering
Vindtett papir
Ytterpanel

Hvordan hadde dere gjort det? Rivet bort panelet innvendig og lektret opp med osb-gips? Isolere med trefiberisolasjon i stedet for sagflis? Trengs plasten, eller holder den bare sagflisen på plass? Det bør vel sitte solide, stående lekter/tømmerstokker et sted innenfor veggen, kan jeg tenke meg..

Huset er flyttet til nåværende plassering på 30-tallet og har tømmerstokkramme i det minste i underetasjen..

• Et rom under renovering med panelvegger, et stort vindu, sagflis på gulvet, en vater, en kubein og en hammer.
  • Åpning for et flyttet vindu i et rom under renovering, viser isolasjon og utsikt til snødekt hage. Gulvet er dekket med granplanker.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.