Hei, jeg har skummet litt forskjellige tråder ang. innkjøp av materialer i Tyskland også sjekket endel sider som nevnes.

Og jeg blir ikke klokere av det. ???
Hva er billig henholdsvis dyrt? :-/

Synes alt virker dyrt. Dere som har handlet, si gjerne hva dere har kjøpt og hva dere ville kjøpt.

MVH Jerry Gustafsson

Mye av de tyske varene er billigere p.g.a. den lavere momsen (= 16 %) og den store konkurransen. Foruten det prisgunstige ølet, vinen og spriten, så finnes det massevis av varer som du kan gjøre et kupp på.

Selv kjøper jeg f.eks. rengjøringsmiddel, skyllemiddel, såpe, sjampo, maskinoppvaskmiddel m.m.

Skal det være byggrelatert så blir det: fliser, klinker, vedovner, elektriske håndverktøy, strømkabel, kabeltromler, kjøkken- og badekarsblandere m.m.
Priseksempel: En 50 meters kabeltrommel med gummikabel 3-ledere for: 168:- NOK :o.

Så skal man være klar over at utvalget er enormt, det vet de som har besøkt et tysk byggemarked.

Tenker du å storhandle bør du også sjekke Polen, mange tyskere drar dit og kjøper alt mulig. Det er jo enklere nå når de er med i EU.

Klart, Polen er billigere. Men språket er et helvete for de fleste svensker + mange andre.

GiZZmo skrev:
Hei, jeg har skummet litt forskjellige tråder ang. kjøp av materiale i Tyskland, også sjekket noen sider som nevnes.

Og jeg blir ikke klokere av det. ???
Hva er billig hhv. dyrt? :-/

Synes alt virker dyrt. Dere som har handlet, si gjerne hva dere kjøpte og hva dere ville kjøpt.

MVH Jerry Gustafsson
Kakel & Klinkers er mye billigere i Tyskland enn i Sverige. Der finner man mange til våre "tilbudspriser".

har connections i familien som kommer fra Estland, skal prøve å gjøre et røvertokt og bestille litt ting i rørsvingen tenkte jeg...

kommer tilbake med anmeldelser...

Fliser og klinker ... og så øl til innflyttingsfesten.

Noen som kan anbefale en nettside eller site man kan sjekke ut klinker for storbygg? Tenkte jeg skulle reise til Tyskland og handle med tanke på prisene...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.