Hei, jeg har skummet litt forskjellige tråder ang. innkjøp av materialer i Tyskland også sjekket endel sider som nevnes.
Og jeg blir ikke klokere av det. ???
Hva er billig henholdsvis dyrt? :-/
Synes alt virker dyrt. Dere som har handlet, si gjerne hva dere har kjøpt og hva dere ville kjøpt.
MVH Jerry Gustafsson
Og jeg blir ikke klokere av det. ???
Hva er billig henholdsvis dyrt? :-/
Synes alt virker dyrt. Dere som har handlet, si gjerne hva dere har kjøpt og hva dere ville kjøpt.
MVH Jerry Gustafsson
Mye av de tyske varene er billigere p.g.a. den lavere momsen (= 16 %) og den store konkurransen. Foruten det prisgunstige ølet, vinen og spriten, så finnes det massevis av varer som du kan gjøre et kupp på.
Selv kjøper jeg f.eks. rengjøringsmiddel, skyllemiddel, såpe, sjampo, maskinoppvaskmiddel m.m.
Skal det være byggrelatert så blir det: fliser, klinker, vedovner, elektriske håndverktøy, strømkabel, kabeltromler, kjøkken- og badekarsblandere m.m.
Priseksempel: En 50 meters kabeltrommel med gummikabel 3-ledere for: 168:- NOK
.
Så skal man være klar over at utvalget er enormt, det vet de som har besøkt et tysk byggemarked.
Selv kjøper jeg f.eks. rengjøringsmiddel, skyllemiddel, såpe, sjampo, maskinoppvaskmiddel m.m.
Skal det være byggrelatert så blir det: fliser, klinker, vedovner, elektriske håndverktøy, strømkabel, kabeltromler, kjøkken- og badekarsblandere m.m.
Priseksempel: En 50 meters kabeltrommel med gummikabel 3-ledere for: 168:- NOK
Så skal man være klar over at utvalget er enormt, det vet de som har besøkt et tysk byggemarked.
Kakel & Klinkers er mye billigere i Tyskland enn i Sverige. Der finner man mange til våre "tilbudspriser".GiZZmo skrev:
Fliser og klinker ... og så øl til innflyttingsfesten.
Klikk her for å svare