9.868 lest ·
3 svar
10k lest
3 svar
Hva koster 1m3 betong nå for tiden?/ Hvordan har betong holdt seg i pris?
Hei! Som mye annet har prisene økt ganske mye, for eksempel byggematerialer. Noe jeg lurer på er hva man må gi for betong per m3 i dag, og hvordan det har stått seg i pris. Men også hva det koster å få betongen pumpet. Det hadde vært interessant å vite hva man måtte gi for betong for 15/10/5 år siden og hva det koster nå. Jeg søkte etter en prisliste på betong per m3 men fant kun en, der det ble oppgitt at 1m3 betong kostet 1490 kr + utkjøring 3100. Det hadde som sagt vært interessant å vite hvordan prisene ligger på betong nå, men også hva det kostet tidligere.
Du kommer nok ikke få den info du er ute etter her. Priser skiller seg mellom forskjellige tilvirkere og avhengig om du er proff eller privatperson så er det forskjellige priser man får. Dessuten så er det dyrere under kjøligere perioder og veldig få her er tilbakevendende betong-kunder så statistikk blir vanskelig å få.
Ring en selger direkte på Swerock eller Skanska og still de spørsmålene direkte til hen er mitt råd.
Ring en selger direkte på Swerock eller Skanska og still de spørsmålene direkte til hen er mitt råd.
Trekonstruksjonsbygger
· 27 innlegg
Ca 3500:- /m3 men det finnes veldig mange variabler som gjør at du sannsynligvis ikke kommer til å få noen klare svar fra en selger.V Ville27 skrev:Hei! Som mye annet har prisene økt ganske mye, for eksempel byggematerialer. Noe jeg lurer på er hva man må betale for betong per m3 i dag, og hvordan det har stått seg i pris. Men også hva det koster å få betongen pumpet. Det hadde vært gøy å vite hva man måtte betale for betong for 15/10/5 år siden og hva det koster nå. Jeg søkte etter en prisliste på betong per m3 men fant bare én, der det sto at 1 m3 betong kostet 1490 kr + utkjøring 3100. Det hadde som sagt vært gøy å vite hvordan prisene ligger på betong i dag, men også hva det kostet før.
Renna eller pumpe, hvilken klassifisering på betongen, lossingstid, eventuell retarder, eventuell oppvarmet betong, kjøretid, vintertillegg m.m. for å nevne noen.
Klikk her for å svare