Er det 2400 mm fra plate til takbjelke eller er det 2400 mm fra ferdig gulv til takgips? Hva anses som standard?

Jeg ville si at det er ferdig gulv til ferdig tak som er det som er interessant.

• Liker
Claes Sörmland og 6 andre
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jeg ville si at det er ferdig gulv til ferdig tak som er det som er interessant.
Ja, det er jo det logiske. Synes bare det er merkelig at man har 2390 mm som standard på OSB. Med montering 10 mm fra platen (som anbefales) blir det 2400 mm mellom takbjelke og plate. Men det finnes jo 2500 mm OSB også.

J jake68 skrev:
Ja, det er jo det logiske. Synes bare det er merkelig at man har 2390 mm som standard på OSB. Med montering 10 mm fra platen (som anbefales) blir det 2400 mm mellom takbjelke og plate. Men det finnes jo 2500 mm OSB også.
Jeg vil påstå at man reiser innerveggene etter man har satt lekter og himling, men da utgår jeg mest fra hvordan mitt hus er bygget. 🤔

AXS
De husene jeg har vært med på å bygge har hatt litt forskjellige løsninger. Alltid avtrekk for gulvet over sponet (3-25mm) og omtrent halvparten med avtrekk for taket. Vil jo ikke sette huntonit før man reiser vegger, men gips som skal males er mer tilgivende.

Men standard, tja. Tror det finnes uendelige varianter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.