Hei

Noen som vet hva denne typen skrue heter. Maskinskrue (forsenkede) finnes jo, men disse har mye større hode. Holder fast slitebeskyttelses-plywood på en henger så den må være galvanisert eller rustfri. M6

• En maskinskruv med stor, forsunket hode holdes mellom fingrene. Skruen brukes til å feste slitskyddsplywood på en tilhenger.
  • En hånd som holder en skruv med en stor, flat skruehode og gjenger, etterspurt som maskinskru med stort hode for å feste slitskyddsplywood.
Mf6s

Men da er det med unbrakonøkkel

N nwin skrev:
MFT? Se f.eks. link:
[lenke]
Ja, så ikke at kjeglen ikke er rett :)
En sånn er det jo :D

Jeg tror den heter planforsenket. Den du har er for stjerneskrujern, men i dag foretrekkes torx.
Ved nyproduksjon brukes TT (TapTite) selvskjærende skrue.

L Leif i Skåne skrev:
Jeg tror den heter planforsenket. Den du har er for stjerneskrujern, men i dag foretrekkes torx.
Ved nyproduksjon brukes TT (TapTite) selvskjærende skrue.
Nei, det der er en torx..
TapTite krever ofte borr i litt annerledes dimensjon.. standard m6= 5mm borr, taptite= 5,5mm

Takk for alle svar. Disse tok jeg bort fra en tilhenger fra -91 og ikke helt uventet satt noen fast og måtte bores ut. Tilhengeren er en sveiset og galvanisert tilhenger med ordentlige bjelker. Det finnes altså allerede hull (noen skjulte og andre åpne) med gjenger som jeg tenkte å rense med en tapp. Så nå er vel da spørsmålet om det fungerer med selv-gjengende eller om jeg skal satse på maskin-gjenger. Nye hull hadde kanskje vært bedre men dessverre er allerede hullene i slitebeskyttelsesplywooden boret så skal jeg gjøre noen endringer går jeg nok opp i dimensjon i stedet.

Fikk du tak i noen passende skruer?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.