Lyktes å by inn en pall med:
"70-talls pakker Skruer, bolter, muttere og skiver" på en nettauksjon.
Fikk se et par bilder av pakkene hvor mange fine skruer og bolter ble vist frem!
Siden skruer ble nevnt først, regnet jeg med at det ville være mest skruer.
Var og hentet tingene i går.
70 pakker, rundt 200 kg, kanskje 5-10 pakker skruer (fine sånne, dyre). Deretter var det bolter for hele slanten nesten. Noen helt ok, men de fleste var med UNC/UNF gjenger. Og ingen muttere fulgte med.
Men det er solide bolter! Det er alt fra 200 bolter til 20 i hver pakke, avhengig av størrelse. Så det blir en himla masse bolter.
Kjøpte kalaset for 1500:-
Nåvel, dette får bli lærepenge, og en del av det går å bruke.
Men alle disse boltene med UNC/UNF gjenger? Hva skal jeg gjøre med dem? Går å kjøpe muttere som passer til noen på f.eks. biltema for en billig penge.

Jeg har i hodet mitt begynt å liste hva man kan bruke grovere bolter til. Listen blir kort :)

Bor i villa, og renoverer mye. Og det blir en hel del tre-arbeider. Terrasse, verktøybod, vedskjul osv. Men det er jo ofte skruer i ulike dimensjoner som gjelder.

Hva skal jeg gjøre med 50 pakker bolter? Bygge en borg av skruer hvor jeg kan servere te til naboene?

Sist redigert:
Nettauksjoner er farlige. Har selv kjøpt en del greier som man er mer eller mindre fornøyd med. Man må nesten dra og se på greiene før man handler.

med messerschmidt-laget påkoblet så heter det faktisk skrue selv om det er sekskantshode. (det jeg antar du kaller bolt)

UNC/UNF gjenger kan være interessante for folk som restaurerer gamle biler, båter, fly, for eksempel, eller lokomotiv eller hva som helst.
Vi er alle forskjellige, men personlig beholder jeg alt sånt i forskjellige bokser, sånt er bra å ha før eller senere :)

C
Ikke fly, men ellers. (Må være godkjente ting på fly.) Sjekk på forum for folk med jenkebiler og lignende.

Har du bilder/spesifikasjoner på hva som finnes?

Noen steder på forumet finnes en tråd om en auksjon som "noen" har besøkt.....

Ooops. En kjøpte 17.000 kjøkkendører i forskjellige ikke-kompatible dimensjoner for 300 spenn...tur han hadde flismaskin.

"Noen" på forumet havnet med kjøp av 24 pall med skrot. En annen "Noen" fra forumet fikk omtrent like mye greier som får plass på en trailer inn i sin lille personbil.

Auksjoner er gøy....hva skal du ha for bolten..:)

cheetah1 skrev:
Ikke fly, men ellers. (Må være godkjente ting på fly.)
Ellers hadde det vært et kupp! Betalte ca $300 for et par bolter og to små metallvinkler til en Bell 206 en gang i tiden vil jeg minnes..

Du kanskje kan lage kunstverk i denne stilen?
2009-12-27_020.jpg

Trodde at en skrue alltid var spisse :) Håp. Man var tydeligvis ikke utlært.

Tenkte å lage en liste over alt som var med. Poster den her senere, men det kommer til å ta en stund (måneder) før den er klar. Har ikke tid nå, og det er ganske mye greie.

Her er et par bilder :)

• Kasse full av forskjellige typer skruer og emballasje i en trelår.
  • En eske med byggevarer fra merket Gunnebo vises, med skruer sett gjennom en åpning på esken.
  • Kasse med Arvid Nilsson skruver, omgiven av andre kasser.
  • En åpen eske full av skruer uten spiss, med heksagonal hode, trolig brukt til bygging eller reparasjon.
Om noen av boltene er 20mm i diameter så kan du kanskje selge dem til Festool MFT-eiere (meg f.eks.) som "bench dogs"?

/fth

fth skrev:
Om noen av boltene er 20mm i diameter så kan du kanskje selge dem til Festool MFT-eiere (meg f.eks.) som "bench dogs"?

/fth
Vet verken hva Festools MFT eller "bench dogs" er. Men jeg tror at jeg kan ha en del 20mm bolter liggende. Typ 10-15 kilo... Skal sjekke det.

Hmm. Fasen at du bor så langt unna.

Hva tror dere om å ta bilder av alt, skrive opp hva det er (kanskje heller dette enn å ta bilder, det blir mange bilder) og legge ut på Finn.no?
Så kanskje jeg kan få bort det meste av boltene, og bare ha det jeg vil beholde (skruver)

Jeg prøver å legge det ut på Finn.no.
Gjorde en lagerbeholdning i dag. Blev følgende (foruten det jeg vil ha selv da)

Bolt sekskanthode UNC/UNF

3/4" x 51mm x 10 stk
3/8" x 76mm x 200 stk
3/8" x 51mm x 100 stk
5/16" x 89mm x 200 stk
5/16" x 114mm x 500 stk
1/4" x 89mm x 800 stk
1/4" x 114mm x 500 stk
1/2" x 127mm x 75 stk
1/2" x 89mm x 75 stk
1/2" x 2" x 100 stk
1/2" x 76mm x 100 stk
5/8" x 140mm x 60 stk
5/8" x 152mm x 45 stk
7/8" x 102 x 35 stk

Vognbolt
M8 x 40 x 40 x 100 stk

Sekskanthulskruv
M4 x 0.20mm x 300 stk
M6 x 60 x 800 stk
M6 x 0.16mm x 200 stk

Insex skrue, UH
M10 x 45mm x 600 stk

Ghengsle for sveising 18 stk

Oljepåfyller ca. 150-200 stk.

Mutter:
UNF 5/8 x 400 stk
M27 lås x 23 stk

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.