9.548 lest ·
17 svar
10k lest
17 svar
Hva er min innervegg laget av?
Synes det der ut som "vanlig" lettbetong men sier du at det er mørkegrått/svart når du borer i det så høres det ut som blåbetong (som for øvrig er lettbetong det også). Jeg har vanlig lettbetong og det er lys grått når man borer i det.
Er det blåbetong så er det risiko for høye nivåer av radon. En radonmåling anbefales sterkt!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Blåbetong
http://radea.se/radonbloggen/blabetong-vad-ar-det/
Er det blåbetong så er det risiko for høye nivåer av radon. En radonmåling anbefales sterkt!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Blåbetong
http://radea.se/radonbloggen/blabetong-vad-ar-det/
Hei,
Hvis det nå inneholder asbest, ville jeg nok ikke borret noe i det hele tatt, la det være, derav mitt spørsmål.
Slik jeg oppfatter det, er det ikke så stor sannsynlighet for at veggen inneholder asbest? Leiligheten er fra 1969!
Hvis det nå inneholder asbest, ville jeg nok ikke borret noe i det hele tatt, la det være, derav mitt spørsmål.
Slik jeg oppfatter det, er det ikke så stor sannsynlighet for at veggen inneholder asbest? Leiligheten er fra 1969!
skulle det være asbest i veggen og du setter opp hyllen en dag. så gjør det ingenting. skulle du derimot sette opp en hylle hver dag. da skulle du behøve å bekymre deg.mili_d skrev:
Om man ser bort fra asbest en stund og ser på selve støvsugingen, så er ikke betongstøv så bra for husholdningsstøvsugere.
Da er det bedre å teipe en konvolutt eller kaffefilter rett under hullet som samler opp det som kommer ut.
Overskuddet må man selvfølgelig rydde opp med kost og eller støvsugeren.
Da er det bedre å teipe en konvolutt eller kaffefilter rett under hullet som samler opp det som kommer ut.
Overskuddet må man selvfølgelig rydde opp med kost og eller støvsugeren.

