Hei
Skal kjøpe en dør til boden min og ser på forskjellige alternativer.
Noen dører er spesifisert at man ikke kan ha varmere enn 10 grader innendørs, forstår ikke helt bakgrunnen for dette spesifikasjonspunktet.
1: Det kunne være fra et energisynspunkt at man sløser med energi ved å ha en for dårlig dør, tror ikke helt på det men vet ikke.
2: Noe med duggpunktet gjør at døren råtner hvis det er varmt på innsiden men kaldt på utsiden. Det burde jo holde at produsenten legger inn en plastfilm på den varme siden av døren så holder den varme luften seg på innsiden og burde ikke gjøre døren nevneverdig dyrere.
Noen som vet hva de tenker?
Skal kjøpe en dør til boden min og ser på forskjellige alternativer.
Noen dører er spesifisert at man ikke kan ha varmere enn 10 grader innendørs, forstår ikke helt bakgrunnen for dette spesifikasjonspunktet.
1: Det kunne være fra et energisynspunkt at man sløser med energi ved å ha en for dårlig dør, tror ikke helt på det men vet ikke.
2: Noe med duggpunktet gjør at døren råtner hvis det er varmt på innsiden men kaldt på utsiden. Det burde jo holde at produsenten legger inn en plastfilm på den varme siden av døren så holder den varme luften seg på innsiden og burde ikke gjøre døren nevneverdig dyrere.
Noen som vet hva de tenker?
Fast de spesifiserer vel ingen begrensning oppover? Det er vel anbefalinger på døren U-verdi kontra innetemperatur. Du kan så klart sette en kaldlagerdør på et varmt lager, men da fyrer du jo for kråkene.
Jeg har trodd at det skyldes at døren slår seg.
Skal du lage en dør/port av tre ordentlig med forskjellig temperatur på inn-/utside må du jo holde på å kløyve og snu trebiter for at kreftene skal ta ut hverandre.
Skal du lage en dør/port av tre ordentlig med forskjellig temperatur på inn-/utside må du jo holde på å kløyve og snu trebiter for at kreftene skal ta ut hverandre.
Se for eksempel på:F falkn skrev:
https://www.bauhaus.se/kallforradsdorr-8x19-vanster#go-to-description
Ubehandlet kaldlagersdør med loddrette spor. I leveransen følger det med en 93mm bred karm i ubehandlet furu, samt en terskel også denne i ubehandlet furu (terskelen er integrert i karmen). En kaldlagersdør skal brukes til rom som ikke er oppvarmet, eller i det minste ikke har mer enn 10 grader innendørs.
Det de mener er at rommet ikke vil klare å holde varmen.M Mattsan33 skrev:Se f.eks på:
[lenke]
Ubehandlet kaldlagerdør med loddrette spor. I leveransen medfølger en 93mm bred karm i ubehandlet furu, samt en terskel også denne i ubehandlet furu (terskelen er integrert i karmen). En kaldlagerdør skal brukes til rom som ikke er oppvarmet, eller i det minste ikke har høyere enn 10 grader innendørs.
Klikk her for å svare