Ja, det ser ut som Tretex. Visst går det an å sette gips på direkte, men jeg synes at Tretex kan lukte en del og ville nok selv ha fjernet den først.
Å sparkle direkte på gjorde man jo tidligere. Men det pleier å kunne sprekke.
Å sparkle direkte på gjorde man jo tidligere. Men det pleier å kunne sprekke.
Ikke tenkt på lukt faktisk, er det ikke tretex bare presset tremateriale?
-RB- skrev:
Har testet både sparkling og renovasjonsgips på treetex. Renovasjonsgips er jo smidig hvis det ikke gjør noe at det bygger ut 6mm, skaper jo trøbbel rundt eventuelle lister og lignende ellers.
Har også bredsparklet etter å ha malt først, og ingen sprekker (enn så lenge i hvert fall).
Har også bredsparklet etter å ha malt først, og ingen sprekker (enn så lenge i hvert fall).
Treetex inneholder mye formaldehyd og avgir mer og mer med alderen - derav den stikkende lukten.
-Jeg rev bort alt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4doAk9/giftig-gas-lacker-ut-i-alla-svenska-hem
-Jeg rev bort alt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4doAk9/giftig-gas-lacker-ut-i-alla-svenska-hem
Klikk her for å svare



